- 0
- 9
Nowy branding Xiaomi
Firma Xiaomi ogłosiła nową tożsamość wizualną, łączącą filozofię organiczności z koncepcją „Alive”. Odświeżenie brandingu ma na celu wzmocnienie pozycji Xiaomi w segmencie premium. Bardziej dynamiczne logo ma symbolizować witalność.
Nowe logo Xiaomi zaprojektował światowej sławy projektant, profesor Musashino Art University i prezes Nippon Design Center (NDC) – Kenya Hara. Przyjęcie bardziej miękkiego, zaokrąglonego konturu na rogach wcześniej kwadratowego logo wraz z przeprojektowaną typografią ma sprawiać, że nowe logo będzie bardziej estetyczne. Kolor firmowy pozostaje pomarańczowy, aby nadal przekazywać żywość i młodość Xiaomi. Czarny i srebrny będą również używane jako kolory uzupełniające, aby dostosować się do wizerunku premium.
Kenya Hara wykorzystał matematyczny wzór superelipsy. Chociaż pomiędzy kwadratem a kołem istnieje nieskończenie wiele form przechodnich, projektant wybrał wizualnie optymalną równowagę poprzez dostosowanie zmiennych we wzorze opisującym ten kształt. Użycie n=3 pozwoliło osiągnąć równowagę pomiędzy kwadratem i kołem. To symbol „Alive” – kształt inteligentny, zwinny, co ma reprezentować elastyczność, nieustępliwość i chęć podążania naprzód – przekonuje firma.
Hara zaproponował nową koncepcję designu dla Xiaomi i nazwał ją „Alive”. Uważa on, że technologia Xiaomi podniosła jakość życia i oferuje ludziom możliwość kontroli swojego losu. Jest też w stanie dostosować się do wszelkich zmian w otoczeniu. „Alive” ma pokazywać filozofię Xiaomi: ludzie są witalni, żyją, zmieniają się. Technologia jest tworzona przez ludzi. Technologia też musi zatem być żywa, inteligentnie zmieniać się wraz z nami.
Nowe logo ma w sobie więcej dynamiki. Nie jest osadzone statycznie w prostokącie, między czterema rogami. Krzywizna i relacje między elementami dają poczucie ruchu, zmiany, życia. Xiaomi rozwija się w szybkim tempie. Ta nowa tożsamość marki będzie napędzać firmę w nadchodzącej dekadzie.
- 9