Japończyk wyraźniej dostrzega tło
  • 0
  • 1
8.05.2008

Japończyk wyraźniej dostrzega tło

Brandon Keim, Placing the face in context: Cultural differences in the perception of facial emotion, “Journal of Personality and Social Psychology [pdf]”, marzec 2008

Różnice w spostrzeganiu i odbiorze bodźców widocznych na zdjęciach pomiędzy mieszkańcami Ameryki Północnej i Japończykami. Przedmiotem badań było pokazanie zdjęcia przedstawiającego cztery postacie w tle i jedną osobę na pierwszym planie z różnymi wyrazami twarzy emanującymi radość, złość i smutek.

Jak się okazało, Japończycy patrząc na zdjęcie odbierali je jako całość, w przeciwieństwie do Amerykanów, którzy instynktownie wyodrębniali centralną osobę z otoczenia. Badacze obserwując ruch gałki ocznej uczestników, dostrzegli, iż spojrzenie Japończyków szybko wędrowało w kierunku tła zdjęcia. Dodatkowo Japończycy stwierdzili, iż na ich percepcję ma wpływ wyraz twarzy postaci widocznych w tle zdjęcia.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

54857 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

8 maja 2008

7 maja 2008

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.05.2008

Jacek Maciejewski o reklamie społecznej

W Krakowie trwa trzecia edycja Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008. W dniu galowym 8 maja odbędą się spotkania poświęcone tematowi tegorocznego Festiwalu: reklamie społecznej. Swoją prezentację nt. zaangażowania agencji reklamowych w kampanie społeczne przedstawi Jacek Maciejewski, dyrektor kreatywny agencji Euro RSCG 4D. Weźmie on udział także w panelu dyskusyjnym związanym z tematem Festiwalu, a zorganizowanym przy udziale i pod patronatem tygodnika “Wprost”.