Grupa OLX inwestuje w Kiwi Jobs
  • 0
  • 0
29.05.2019

Grupa OLX inwestuje w Kiwi Jobs

Grupa OLX została inwestorem strategicznym w Kiwi Jobs. Polski start-up oferuje aplikację do szukania pracy, która koncentruje się na segmencie pracowników blue collar.

Obecnie Kiwi Jobs działa wyłącznie w Warszawie. Niedługo ma pojawić się w kolejnych dużych miastach Polski, w pierwszej kolejności we Wrocławiu i Krakowie.

Grupa OLX jest operatorem serwisów ogłoszeniowych OLX, Otomoto, Otodom i Fixly. Docierają one do ponad 15 mln użytkowników Internetu. Serwis ogłoszeniowy pod marką OLX działa w Polsce od 14 kwietnia 2014 r. W kategorii Praca dziennie szuka w nim zatrudnienia 300 tys. unikalnych użytkowników (dane PBI Gemius za kwiecień 2019 r.).

Grupa zamierza wspólnie z twórcami start-upu wzmocnić pozycję na rynku ogłoszeń o pracę w segmencie blue collar.

Bezrobocie w Polsce wynosi dziś 5,9 proc., jest najniższe od 1989 r. Rynek pracy rośnie bardzo dynamicznie. Zmieniają się też potrzeby pracowników, którzy stawiają na transparentność procesu rekrutacyjnego i czas, w jakim się on odbywa. Z drugiej strony aż 60 proc. firm boryka się z problemem zatrudniania pracowników.

Grupa OLX widzi ogromny potencjał tego rynku. Inwestycja w Kiwi Jobs wpisuje się w naszą długofalową wizję budowania ekosystemu produktów, które odpowiadają na różne potrzeby rekrutacyjne naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że połączenie sił pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję na rynku poszukiwania pracy i pomoże w dotarciu do nowej grupy użytkowników – mówi Marcin Urbańczyk, general manager Grupy OLX w Polsce.

Zdecydowaliśmy się na Grupę OLX jako inwestora strategicznego, bo mamy przekonanie, że zyskujemy partnera, który wierzy i będzie wspierał nas w realizacji naszej wizji. Równocześnie jednak pozwoli nam działać dalej niezależnie, zachowując nasz charakter oraz szybkość i elastyczność działania.

Przygotowując się do transakcji, mieliśmy okazję poznać bliżej zespół i kulturę firmy. Tylko utwierdziło nas to w przekonaniu, że Grupa OLX jest najlepszym wyborem. Za jej sukcesem, podobnie jak sukcesem Kiwi Jobs, stoi świetny zespół, a dodatkowo wieloletnie doświadczenie – tłumaczy Katarzyna Godlewska założycielka i CEO Kiwi Jobs.

29 maja 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.05.2019

Małe i średnie firmy chcą inwestować w relacje i sztuczną inteligencję. Badanie Salesforce

W 2019 r. dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać konkurencyjność lub zapewnić wzrost, niezbędne są inwestycje w rozwiązania oraz technologie wspomagające działania rynkowe: sprzedaż, marketing i obsługę klienta. Nakłady na te cele w ciągu trzech lat mają wzrosnąć kilkakrotnie – wynika z raportu Salesforce: „Small and Medium Business Trends”.

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
29.05.2019

PZU obiecuje bezpłatne ubezpieczenie dla dzieci w czasie wakacji. Ceną będą dane rodziców

27 maja ruszyła kampania „Wakacje z PZU. Bezpieczne dziecko”. Jej grupą docelową są rodzice. Jak przekonuje firma, w ramach akcji można bezpłatnie ubezpieczyć dziecko od następstw nieszczęśliwych wypadków do końca wakacji szkolnych. Warunkiem jest wyrażenie przez rodziców zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych, w tym m.in. udostępnianie ich podmiotom z Grupy PZU.

28 maja 2019