Gracze nie tacy młodzi, jak mogłoby się wydawać. Selectivv i Gameset zbadali uczestników Warsaw Games Week
  • 0
  • 1
29.11.2017

Gracze nie tacy młodzi, jak mogłoby się wydawać. Selectivv i Gameset zbadali uczestników Warsaw Games Week

13 października rozpoczęły się trzydniowe targi T-Mobile Warsaw Games Week 2017. W ich trakcie firma Selectivv przeanalizowała dane prawie 29 tys. użytkowników smartfonów, którzy odwiedzili to wydarzenie.

Warszawskie święto graczy urosło według danych organizatora o 1/4 rok do roku. Z danych dostarczonych przez Selectivv wynika z kolei, że 66% uczestników WGW 2017 to osoby powracające po poprzedniej edycji.

Profil zwiedzającego zaprzecza stereotypowi gracza-dziecka. 45% zwiedzających targi to osoby w wieku ponad 25 lat. Kolejne 28% to młodzi dorośli w wieku 20–25 lat.

Okazuje się też, że granie nie jest tylko domeną mężczyzn. 1/4 uczestników stanowiły kobiety. Cechą charakterystyczną WGW jest obecność licznej grupy młodych rodziców, którzy cieszą się prezentowanymi na stoiskach grami razem z dziećmi.

Stereotypom przeczą także dane o zainteresowaniach. Co piąty uczestnik wydarzenia uprawia sport, a połowa się nim interesuje. Najpopularniejszą siecią komórkową wśród zwiedzających targi okazał się Play (35%).

Chciałbym uspokoić uczestników Warsaw Games Week: analizujemy ogromne zbiory danych i nie schodzimy na poziom pojedynczych osób. Nie jesteśmy w stanie zidentyfikować konkretnych właścicieli smartfonów – zapewnia Dominik Karbowski, wiceprezes Selectivv Mobile House.

O badaniu
Do przeprowadzenia badania firma Selectivv wykorzystała tzw. geotrapping, czyli oznaczanie użytkowników smartfonów przebywających na terenie Warsaw Games Week 2017 w czasie jego trwania.

Następnie przeanalizowano, jakie dane o uczestnikach firma zgromadziła do tej pory w swojej bazie danych. Baza ta jest zbiorem informacji o zachowaniach użytkowników mobile. Obejmuje 15 mln osób, czyli prawie wszystkich właścicieli smartfonów w naszym kraju. Powstała na podstawie danych z 200 tys. bezpłatnych aplikacji mobilnych oraz 15 mln mobilnych stron WWW zawierających reklamy. Informacje gromadzone są od dwóch lat.

Profile konstruowane są na podstawie aktywności w aplikacjach i na stronach WWW oraz odwiedzanych lokalizacji. Przykładowo: profil „osoby uprawiające sport” obejmuje użytkowników, którzy korzystali z aplikacji sportowych (np. Endomondo, Runkeeper itp.) co najmniej 3 razy w ciągu ostatniego miesiąca.

Z kolei profil „klienci MediaMarkt, Saturn, Media Expert” obejmuje osoby, które odwiedziły wymienione sklepy minimum 2 razy w ciągu ostatnich czterech miesięcy.

 

29 listopada 2017

Czytaj także
Reklama
Reklama