„E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach” – raport IAB Polska
  • 0
  • 1
17.10.2014

„E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach” – raport IAB Polska

Dla dalszego rozwoju krajowego rynku e-commerce szczególne znaczenie ma edukacja przedsiębiorców. Dotyczy to zwłaszcza znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych. Takie wyniki przyniosło badanie „E-handel w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach”, zrealizowane przez IAB Polska we współpracy z Ministerstwem Gospodarki

Wyniki badania IAB Polska i Ministerstwa Gospodarki wskazują na konieczność upowszechniania wiedzy i informacji o otoczeniu prawnym, w jakim działają firmy z sektora informatycznego.

Raport ujawnił potrzebę edukacji tego rynku – zarówno w zakresie mechanizmów prawnych (których większość powstaje na szczeblu UE), jak i od strony marketingowej. Szczególnie istotne jest, by pomóc przedsiębiorcom w stosowaniu narzędzi analitycznych, dzięki którym mogą lepiej zrozumieć potrzeby klientów, efektywnie kształtować portfolio produktów oraz optymalizować działania zmierzające do zwiększania sprzedaży.

Jednym z partnerów badania jest Panorama Firm, która udostępniła bazy danych przygotowane specjalnie na tę okazję. Baza liczy 2,4 mln przedsiębiorstw.

Raport można pobrać m.in. ze strony www.media.innovationpr.pl.

17 października 2014

Reklama
Reklama