Amazon ogranicza konkurencji reklamy w swoich usługach?
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
25.09.2020

Amazon ogranicza konkurencji reklamy w swoich usługach?

Amazon ma ograniczać konkurentom możliwość zakupu reklamy w swoich usługach – podaje „The Wall Street Journal”. Redakcja powołuje się na informacje od anonimowych pracowników Amazona oraz konkurencyjnych firm.

Pokazuje to, że interesy Amazona jako producenta ścierają się z interesami firmy jako sprzedawcy detalicznego. Jak twierdzą niektórzy pracownicy giganta e-commerce, firma nie pozwala dużym rynkowym rywalom kupować reklam produktów konkurencyjnych względem np. Fire TV, Echo czy inteligentnego dzwonka do drzwi Ring.

Kolejne zastrzeżenia zgłosili pracownicy Roku – firmy produkującej konkurencyjny odtwarzacz strumieniowy, który można nabyć za pośrednictwem Amazona. Nie mogą kupować reklam z własnymi listami produktów.

Nie byłby to pierwszy raz, gdy Amazon gra ostro przeciwko konkurentom. Wcześniej odmówił sprzedaży Chromecast – konkurencyjnego urządzenia Google’a czy udostępnienia w Fire TV YouTube.

Jak podaje „The Wall Street Journal”, przedstawiciele Amazona mieli odpowiedzieć dziennikarzom na zarzuty w kpiącym tonie.

Wiadomość z ostatniej chwili: sprzedawcy detaliczni promują własne produkty i często nie sprzedają produktów konkurencji – miał ironicznie napisać rzecznik prasowy Amazona. Powołał się przy tym m.in. na przykład Wallmartu, który odmawia sprzedaży czytnika Kindle, Fire TV czy urządzenia Echo.

Tymczasem presja na firmę rośnie. Coraz częściej napotyka ona pytania zarówno ze strony Kongresu Stanów Zjednoczonych, jak i Unii Europejskiej.

Źródło: www.wsj.com, www.warc.com

  • 1
Być może Amazon ogranicza konkurencji reklamy w swoich usługach

Być może Amazon ogranicza konkurencji reklamy w swoich usługach

25 września 2020

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
25.09.2020

Empik Go też bierze na warsztat lektury. Wieniawa, Woronowicz, Zborowski, Musiał i Kurdej-Szatan interpretują „Lalkę”

Jak mogliby wyglądać współcześni Izabela Łęcka i Stanisław Wokulski? Czy ich problemy są wciąż aktualne? Na te pytania próbuje odpowiedzieć Empik Go w nowej interpretacji „Lalki” Bolesława Prusa, która przyjmuje formę serialu audio. W rolach głównych występują Julia Wieniawa, Adam Woronowicz, Wiktor Zborowski, Barbara Kurdej-Szatan czy Maciej Musiał. Premiera serialu odbędzie się 6 października w aplikacji marki i na stronie WWW.

24 września 2020