Od kilku lat mówi się o dominacji wielkiej czwórki: Google’a, Facebooka, Amazona i Apple’a. W reklamie rządzą na razie dwie pierwsze firmy, ale Amazon chce w tym roku do nich dołączyć. Podobnie jak tamte dwie konsekwentnie buduje własny ekosystem reklamowy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
O tym, jak silna jest reklamowa ekspansja Amazona, świadczy nietrafiona prognoza sprzed roku. Bank Morgan Stanley przewidywał wtedy, że reklamowe ramię firmy, Amazon Media Group, przyniesie firmie 4,5 mld dol. W rzeczywistości, według niepotwierdzonych jeszcze szacunków, na koniec 2018 roku było to 11 mld dol. Szefowie firmy zapowiadają, że reklama będzie głównym silnikiem wzrostu przychodów firmy.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.