Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?
Szykuje się reklamowa wielka trójka? (fot. Pixabay)

Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?

Czy Amazon zburzy reklamową hegemonię Google’a i Facebooka?
Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Od kilku lat mówi się o dominacji wielkiej czwórki: Google’a, Facebooka, Amazona i Apple’a. W reklamie rządzą na razie dwie pierwsze firmy, ale Amazon chce w tym roku do nich dołączyć. Podobnie jak tamte dwie konsekwentnie buduje własny ekosystem reklamowy.

O tym, jak silna jest reklamowa ekspansja Amazona, świadczy nietrafiona prognoza sprzed roku. Bank Morgan Stanley przewidywał wtedy, że reklamowe ramię firmy, Amazon Media Group, przyniesie firmie 4,5 mld dol. W rzeczywistości, według niepotwierdzonych jeszcze szacunków, na koniec 2018 roku było to 11 mld dol. Szefowie firmy zapowiadają, że reklama będzie głównym silnikiem wzrostu przychodów firmy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się