O znaczeniu i roli badań jakościowych w praktyce marketingowej nikogo już dziś nie trzeba przekonywać. Dane mówią same za siebie: w ostatnim roku znów nastąpił wyraźny wzrost wydatków na jakościowe techniki badawcze (według danych PTBRiO w Polsce wzrosły one ze 106 mln zł w roku 2009 do 119 mln zł w 2010).
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Firmy płacą coraz więcej i oczekują coraz bardziej wyrafinowanej „jakościówki”, ponieważ tylko wytropienie prawdziwych zachowań, potrzeb i przekonań konsumenta może pomóc w wykreowaniu produktu, którego będzie on pożądał i który wygra na przepełnionej półce sklepowej.
Badania jakościowe w świecie online – trudne początki
Ideą badań marketingowych w ogóle jest jak najbardziej precyzyjne śledzenie konsumenta w najróżniejszych obszarach jego życia.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.