Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?

Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?

Życie toczy się online – czy badania marketingowe nadążają?
Janina Golińska

Janina Golińska

-

Janina Golińska

Janina Golińska

O znaczeniu i roli badań jakościowych w praktyce marketingowej nikogo już dziś nie trzeba przekonywać. Dane mówią same za siebie: w ostatnim roku znów nastąpił wyraźny wzrost wydatków na jakościowe techniki badawcze (według danych PTBRiO w Polsce wzrosły one ze 106 mln zł w roku 2009 do 119 mln zł w 2010).

Firmy płacą coraz więcej i oczekują coraz bardziej wyrafinowanej „jakościówki”, ponieważ tylko wytropienie prawdziwych zachowań, potrzeb i przekonań konsumenta może pomóc w wykreowaniu produktu, którego będzie on pożądał i który wygra na przepełnionej półce sklepowej.

Badania jakościowe w świecie online – trudne początki

Ideą badań marketingowych w ogóle jest jak najbardziej precyzyjne śledzenie konsumenta w najróżniejszych obszarach jego życia.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja