Wyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznymWyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznymWyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznymWyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznym
Pilnować zmian i oliwić mechanizmy (fot. tashatuvango/Fotolia)

Wyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznym

Wyzwania e-commerce w pozycjonowaniu organicznym
M. Gałecki, R. Bębenista

M. Gałecki, R. Bębenista

-

M. Gałecki, R. Bębenista

M. Gałecki, R. Bębenista

Wyszukiwarka Google zmienia się każdego dnia. Inżynierowie giganta z Mountain View wciąż poprawiają jej jakość, wprowadzając mniejsze lub większe modyfikacje. Prowadzący e-sklepy, którzy nie śledzą tych zmian lub świadomie łamią wytyczne jakościowe, mogą mocno zaszkodzić widoczności swoich serwisów.

W wyniku kluczowych aktualizacji algorytmów takich jak np. Panda (oceniająca jakość treści serwisu) oraz Pingwin (oceniający profil linków) serwis może wiele zyskać, ale też wiele stracić.

Przykład serwisu powoli tracącego widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania:

Przykład serwisu, który nagle stracił większość widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania:

Przykład serwisu, który zyskał na aktualizacji algorytmu wyszukiwarki:

 

Jaki jest kierunek zmian i jaki ma to wpływ na e-commerce?
Zmiany algorytmu idą w kierunku prezentowania w wynikach wyszukiwania stron jak najwyższej jakości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się