Tylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowychTylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowychTylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowychTylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowych

Tylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowych

Tylko trzy złote z groszami, czyli strategie końcówek cenowych
M. Kroenke, M. Kraus

M. Kroenke, M. Kraus

-

M. Kroenke, M. Kraus

M. Kroenke, M. Kraus

Branżowa legenda głosi, że ceny o końcówkach -,99 centów zaczęto stosować w drugiej połowie XIX wieku w amerykańskich domach towarowych, w celu ograniczenia kradzieży dokonywanych przez sprzedawców.

Aby wydać resztę, kasjer przy każdej sprzedaży musiał otworzyć kasę, a umieszczony w niej dzwoneczek informował managera o tym, że transakcja została zawarta. W ciągu ostatniego stulecia techniki zabezpieczeń sklepów uległy znacznemu rozwojowi, końcówki -,99 jednak nie zniknęły. Na czym więc polega ich fenomen?

Upraszczanie rzeczywistości
Badania dowodzą, że rozpoznając liczby, a więc również i ceny – przetwarzamy je, dokonując lokalizacji na wewnętrznej mapie rozpoznawania wartości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja