Skuteczny marketing lojalnościowySkuteczny marketing lojalnościowySkuteczny marketing lojalnościowySkuteczny marketing lojalnościowy

Skuteczny marketing lojalnościowy

Skuteczny marketing lojalnościowy
Mariusz Cichy

Mariusz Cichy

-

Mariusz Cichy

Mariusz Cichy

Klient oczekuje produktów i usług skierowanych tylko do niego. Stąd coraz popularniejsze działania BTL podejmowane z myślą o konkretnym odbiorcy. Czy mogą one zastąpić tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe?

Zindywidualizowanie produktu czy usługi to tylko pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem. Bardziej istotne z punktu widzenia rozwoju sprzedaży jest jej podtrzymanie na takim poziomie, aby klient nie szukał alternatywy.

Kluczem do sukcesu w tym wypadku są programy lojalnościowe i wsparcia sprzedaży B2B2C. Menedżerowie, którzy prowadzą tego typu akcje, potwierdzają, że są one dużo tańszym i skuteczniejszym sposobem dotarcia do konsumentów i klientów aniżeli tradycyjna reklama.

Dla odniesienia sukcesu na tym polu duże znaczenie ma wybór firmy, która program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży opracuje i zrealizuje, a przede wszystkim zaproponuje najlepsze rozwiązanie.

Najważniejszy jest plan

Jeśli przedsiębiorca chce rozpocząć program lojalnościowy i wybrał już firmę do jego obsługi, kolejnym krokiem jest wspólna analiza potrzeb klientów oraz ustalenie efektów, które dany program ma przynieść. Tak działamy w Edenred. Zaczynamy od spotkania z klientem, aby znaleźć odpowiedzi na kilka pytań, m.in. jakie są cele sprzedażowe, który kanał ma być najsilniej wykorzystany, ile firma może stracić, a ile zyskać.

Następnie opracowujemy koncepcję programu, na którą składają się: zasady, strategia komunikacji, kreatywne opracowanie programu. Na tym etapie należy także ustalić wysokość pułapu sprzedaży, po którego osiągnięciu uczestnik programu motywacyjnego otrzyma nagrodę, np. w postaci przedpłaconej karty premiowej.

Istotne są przeliczniki (np. 1 punkt to 1 zł na karcie), katalog nagród oraz ich dostępność. Warto pamiętać, że chodzi nie tylko o nagradzanie klientów najbardziej aktywnych, osiągających najwyższe wyniki, lecz także o motywowanie tych słabszych do zwiększania obrotów.

W zależności od rodzaju akcji pomagamy w opracowaniu regulaminu i zapewniamy obsługę prawnopodatkową. Ważna jest też wymiana informacji z uczestnikami. Na bieżąco trzeba ich zawiadamiać o osiąganych wynikach, zakończonych etapach programu i kwocie zasilenia przedpłaconej karty premiowej.

Jest jeszcze jeden istotny element planowania programu lojalnościowego i wsparcia sprzedaży, a mianowicie budżet. Trzeba go tak zaplanować, aby środków wystarczyło na cały okres trwania programu. Jeśli pieniądze skończą się wcześniej, cały wysiłek włożony w akcję pójdzie na marne.

Pożądana nagroda

Nie tylko forma programu wsparcia sprzedaży jest ważna, ale także sama nagroda. Coraz popularniejsze są nagrody dające obdarowanemu swobodę wyboru. Dlatego firmy częściej decydują się na przedpłacone karty premiowe.

Wybierając nagrody w postaci kart przedpłaconych, warto zwrócić uwagę na takie, które są dla użytkowników proste w obsłudze. Uczestnicy to coraz bardziej wymagająca i świadoma grupa, często znudzona mnogością prowadzonych akcji, oczekująca natychmiastowej gratyfikacji.

Trafnym wyborem będą przedpłacone karty premiowe Edenred, ponieważ dostarczają pozytywnych emocji, a przede wszystkim spełniają warunek natychmiastowej gratyfikacji. Przedpłacone karty premiowe można elastycznie dopasować do założeń każdego programu wsparcia sprzedaży. Klienci mogą je spersonalizować zgodnie z indywidualnymi upodobaniami i potrzebami.

Z zasady karty przedpłacone są akceptowane na całym świecie w sferze online i offline, ale na życzenie klienta firma przygotuje karty premiowe z akceptacją do jednej branży lub kilku wybranych (np. biura podróży, sklepy ze sprzętem AGD/RTV, perfumerie) lub do punktów sprzedaży klienta bądź jego partnera biznesowego. To tylko niektóre przykłady personalizacji kart Edenred.

Karty premiowe z wybranym zakresem akceptacji są najbardziej zbliżone do nagród rzeczowych czy popularnych voucherów turystycznych. Co więcej, doskonale je zastępują, ponieważ obdarowany samodzielnie w dogodnym dla siebie czasie i miejscu wybiera nagrodę, która spełni jego marzenia.

Koniec roku, a budżet marketingowy jeszcze niewykorzystany?

Wykorzystaj efektywnie resztki budżetu marketingowego na bezpośrednie wsparcie sprzedaży. Takie działanie szybko zaprocentuje. Nie wyrzucaj pieniędzy na drogie działania reklamowe. Lepiej przeprowadź program wsparcia sprzedaży, stosując przedpłacone karty premiowe Edenred.

Zmotywujesz w ten sposób siły sprzedaży do zwiększenia obrotów. W efekcie twoja sprzedaż wzrośnie, a budżet zostanie skutecznie wykorzystany.

Zaufanie ważne w biznesie

Nie warto samodzielnie realizować programów lojalnościowych czy motywacyjnych. Dużo korzystniejsza kosztowo i czasowo jest współpraca z właściwym partnerem. Wybór firmy do obsługi akcji lojalnościowych powinien uwzględniać przede wszystkim jej wiedzę i doświadczenie oraz know-how. Ważne są: rzetelność i szybkość świadczenia usług, a także elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta i możliwości sprostania jego oczekiwaniom.

Z jednej strony chodzi o profesjonalne doradztwo, z drugiej zaś trzeba pamiętać, że to klient ma konkretne wymagania i cele. Firma obsługująca program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży musi się do nich dopasować. Są to bardzo istotne elementy, które wpływają na powodzenie i skuteczność prowadzonego programu.

Dołącz do grona zadowolonych klientów

Edenred rozpoczął działalność ponad 50 lat temu we Francji. Dziś jest obecny w 42 krajach, obsługuje blisko 700 tys. klientów na sześciu kontynentach. To daje firmie pozycję światowego lidera w usługach przedpłaconych.

Grupa Edenred stworzyła markę Global Rewards®, która zapewniła jej pozycję lidera na rynku nagród wykorzystywanych w programach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży. Klienci mogą polegać na ekspertach oraz infrastrukturze całej Grupy.

Stały rozwój, stabilna sytuacja finansowa oraz innowacje technologiczne sprawiają, że taki partner jest w stanie zrozumieć potrzeby klientów oraz zaoferować rozwiązania odpowiadające najbardziej wyszukanym oczekiwaniom i pomysłom firm.

Dowiedz się więcej na stronie lojalnosc.edenred.pl

Mariusz Cichy – dyrektor sprzedaży w kategorii Programy lojalnościowe w firmie Edenred