Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?
Do apteki tylko po leki o udowodnionej skuteczności. Co na to konsumenci? (fot. Dan Race/Fotolia)

Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?

Rząd chce zakazać sprzedaży suplementów diety w aptekach. Czy producenci powinni się bać?
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Rząd Beaty Szydło zapowiedział zakaz sprzedaży w aptekach suplementów diety. Chodzi o witaminy, minerały, probiotyki i środki zawierające wyciągi z ziół. Producenci wiedzą, że to uderzyłoby w nich równie mocno, jak dyskutowany wcześniej zakaz reklamy tych środków.

Na pomysł rządu producenci zareagowali listem otwartym do ministra zdrowia Konstantego Radziwiłła. Piszą w nim: „Drastyczna zmiana w sposobie sprzedaży legalnych i bezpiecznych suplementów diety nie wpłynie na zmniejszenie popytu, natomiast narazi konsumentów na dezinformację i ryzyko zakupu suplementów z niepewnych źródeł”.

O ile zakaz faktycznie może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji związanych z kupowaniem produktów z nieodpowiednich źródeł, o tyle deklarowane przekonanie, że popyt na suplementy pozostanie bez zmian, jest myśleniem życzeniowym autorów listu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się