Przerażająco banalna codzienność ocalonych - Marketing przy Kawie
Przerażająco banalna codzienność ocalonychPrzerażająco banalna codzienność ocalonychPrzerażająco banalna codzienność ocalonychPrzerażająco banalna codzienność ocalonych

Przerażająco banalna codzienność ocalonych

Przerażająco banalna codzienność ocalonych
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Kampania „Podpowiedzi od byłych palaczy”, pokazująca codzienność ofiar palenia udowadnia, że skuteczny przekaz antynikotynowy nie musi być drastyczny. Ważne, by pozostawiał odbiorcy miejsce dla wyobraźni.

Krwawe, pokazane z medyczną precyzją zdjęcia raka płuc, otwartych ran i wypadających zębów – tak często wyglądają kampanie społeczne ostrzegające przed szkodliwością palenia.

Ich efekty są marne, bo drastyczny przekaz wywołuje u odbiorcy duży stres i automatyczne wyparcie komunikatu, uznawanego podświadomie za nierzeczywisty.

Druga grupa kampanii wykorzystuje niesztampowe skojarzenia, takie jak porównanie liczby zmarłych na skutek palenia do liczby ofiar Adolfa Hitlera czy zestawienie naboju i papierosa z komentarzem, że oba niosą śmierć – tyle że jeden szybką, a drugi powolną.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja