Pomyślne zakończenie roku finansowego - Marketing przy Kawie
Pomyślne zakończenie roku finansowegoPomyślne zakończenie roku finansowegoPomyślne zakończenie roku finansowegoPomyślne zakończenie roku finansowego

Pomyślne zakończenie roku finansowego

Pomyślne zakończenie roku finansowego
Dariusz Deszczka

Dariusz Deszczka

-

Dariusz Deszczka

Dariusz Deszczka

Grudzień to dla wielu firm czas zamykania roku finansowego. Weryfikowane są wtedy m.in. wydatki poniesione na działania marketingowe skorelowane z realizacją zakładanego poziomu sprzedaży. Czasami okazuje się, że nie wszystkie cele zostały osiągnięte zgodnie z oczekiwaniami, a w budżecie marketingowym pozostały jeszcze niewykorzystane środki, które przepadną bezpowrotnie wraz z nadejściem stycznia.
(Artykuł promocyjny)

Warto wtedy pomyśleć o wsparciu realizacji planów sprzedażowych oraz optymalnym wykorzystaniu pozostałej kwoty tak, by firma mogła świętować pomyślne zamknięcie roku finansowego.

W czasie podsumowania budżetu marketingowego często okazuje się, że firma wygospodarowała dodatkowe środki, które udało się zaoszczędzić w ciągu mijającego roku, a które niestety przepadną wraz z jego zakończeniem.

By uniknąć takiej sytuacji, warto pomyśleć o inwestycji w narzędzia, które przełożą się na wyniki sprzedaży w nadchodzących miesiącach. W sytuacji takiej najlepiej sprawdzają się elastyczne rozwiązania motywacyjne lub inwestycja budżetu w zorganizowanie prostego projektu wsparcia sprzedaży.

Zaoszczędzone środki można zatem zainwestować w uniwersalne i efektywne narzędzia, które nie są opodatkowane VAT – m.in. kupony premiowe czy karty przedpłacone.

W optymalnym ich wykorzystaniu może pomóc doświadczony partner, który nie tylko dobierze najbardziej elastyczne rozwiązania, ale także zagwarantuje doradztwo podatkowe i dostarczy sprawdzone produkty.

Zyskaj więcej

Wprowadzenie zmiany w art. 7 ust. 2 Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 r. sprawiło, że wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT.

Na rynku dostępne są jednak rozwiązania, których wykorzystanie nie wpływa na podwyższenie kosztów akcji marketingowej. Są nimi nagrody w postaci kuponów premiowych czy kart przedpłaconych, które uznawane są za znaki legitymacyjne, ale nie ma możliwości ich wymiany na gotówkę.

W związku z tym nie stanowią one towaru w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy o VAT. Ich wykorzystanie w akcjach marketingowych i programach wsparcia sprzedaży pozwala więc na realną oszczędność 23%, co daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Sprawdzone narzędzia – realne korzyści

Kupony premiowe i karty przedpłacone są wykorzystywane od wielu lat przez firmy z różnych branż. Najczęściej doceniane są za uniwersalność, prostotę procesu realizacji zamówienia, rozbudowaną sieć akceptantów, jak też możliwość wyboru finalnej nagrody przez osobę obdarowaną

Ich zamówienie, przechowywanie oraz transport są bardzo proste. Możliwe jest również ich elastyczne wykorzystanie, nawet w sytuacji dokonywania zakupu pod koniec roku budżetowego – mogą być one bowiem użyte w najodpowiedniejszym dla firmy momencie oraz w ramach realizacji niemal każdego rodzaju akcji wspierającej sprzedaż.

BTL kontra ATL

Firmy bardzo często stają przed dylematem, jakie narzędzia będą najefektywniejsze. Czy warto zainwestować w działania wizerunkowe, czy może lepiej wykorzystać budżet na zakup konkretnych produktów, które zostaną przekazane klientom?

Te pierwsze działania najczęściej trudno bezpośrednio przełożyć na wyniki sprzedaży, drugie zaś mogą realnie wpłynąć na wzrost przychodów. Dlatego – zwłaszcza pod koniec roku budżetowego – lepszym rozwiązaniem będą efektywne działania BTL. Na ich przygotowanie i realizację potrzeba znacznie mniej czasu oraz środków, a wyniki są widoczne stosunkowo szybko.

Już po raz piąty Sodexo Benefits and Rewards Services pod koniec roku prowadzi akcję „Budget Cleaning”. Kampania przypomina przedsiębiorcom, że można wykorzystać pozostałe w budżecie środki na zakup prostych i skutecznych narzędzi motywacyjnych, które pozwalają na optymalizację posiadanych środków, a przy tym mogą zostać użyte w dowolnym czasie.

Gdy do końca roku pozostaje zaledwie kilka tygodni, warto zainwestować w elastyczne i sprawdzone rozwiązania, których stosowanie daje dodatkowe korzyści.

Dariusz Deszczka – category manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo

(Artykuł promocyjny)