Moralny status reklamy jest wciąż dla wielu zjawiskiem problematycznym. W „Raju utraconym” to szatan był kimś, kto miał zdolność „czynić tak, że to, co gorsze, lepszym się zdawało”. W tym wartościującym Miltonowskim opisie dotyczącym retoryki bez trudu odnajdujemy charakterystykę współczesnej reklamy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Potępienie reklam z etycznego punktu widzenia spowodowane jest częstym odwoływaniem się w nich do świata wyższych wartości w celach perswazyjnych, a także dokonywaniem na tej aksjologicznej płaszczyźnie bardziej lub mniej widocznych przesunięć. Przykład pierwszy z brzegu: wartości takie jak wolność i niezależność były jeszcze niedawno kojarzone z papierosami, które przecież uzależniają.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.