Każdy potrzebuje reklamyKażdy potrzebuje reklamyKażdy potrzebuje reklamyKażdy potrzebuje reklamy

Każdy potrzebuje reklamy

Każdy potrzebuje reklamy
Michał Bator

Michał Bator

-

Michał Bator

Michał Bator

Moralny status reklamy jest wciąż dla wielu zjawiskiem problematycznym. W „Raju utraconym” to szatan był kimś, kto miał zdolność „czynić tak, że to, co gorsze, lepszym się zdawało”. W tym wartościującym Miltonowskim opisie dotyczącym retoryki bez trudu odnajdujemy charakterystykę współczesnej reklamy.

Potępienie reklam z etycznego punktu widzenia spowodowane jest częstym odwoływaniem się w nich do świata wyższych wartości w celach perswazyjnych, a także dokonywaniem na tej aksjologicznej płaszczyźnie bardziej lub mniej widocznych przesunięć. Przykład pierwszy z brzegu: wartości takie jak wolność i niezależność były jeszcze niedawno kojarzone z papierosami, które przecież uzależniają.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja