Giganci w Sieci – e-PR-owe wpadkiGiganci w Sieci – e-PR-owe wpadkiGiganci w Sieci – e-PR-owe wpadkiGiganci w Sieci – e-PR-owe wpadki
Gdy astroturfing nie prowadzi do celu (fot. dimdimich/Fotolia)

Giganci w Sieci – e-PR-owe wpadki

Giganci w Sieci – e-PR-owe wpadki
Szymon Szymczyk

Szymon Szymczyk

-

PR consultant, Planet Partners

Szymon Szymczyk

Szymon Szymczyk

PR consultant
Planet Partners

Z branżą komunikacji i mediów związany od 2007 r. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży nowych technologii i mediów. Wcześniej dyrektor zarządzający agencji Kolko i redaktor miesięcznika o biznesie technologicznym „Proseed Magazine”. Prowadził zajęcia PR online w SWPS w Warszawie. Na blogu Edgerunner.pl pisze o wpływie technologii na społeczeństwo. Współtworzy również podcast Otwieracz.net.

Człowiek uczy się na błędach. Oczywiście lepiej, żeby były to błędy cudze. Nieudane działania e-PR amerykańskiej korporacji Wal-Mart podjęte w 2006 r. świetnie pokazują, na co powinni uważać wszyscy, którzy zdecydują się prowadzić public relations z wykorzystaniem Internetu.

Wal-Mart to dobry przykład dowodzący tego, że nie wszystkie mechanizmy i nawyki „tradycyjnego” PR sprawdzają się w środowisku nowych mediów. „Nie sprawdzają się” to mało powiedziane – mogą przynieść skutki dokładnie odwrotne do zamierzonych!

To także przykład uczący pokory. Dotyczy przecież dwóch gigantów: gospodarki (Wal-Mart) oraz branży PR (agencja Edelman obsługująca korporację).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się