Obosieczny miecz prowokacjiObosieczny miecz prowokacjiObosieczny miecz prowokacjiObosieczny miecz prowokacji
Czasem trzeba sprawdzić (fot. apops/Fotolia)

Obosieczny miecz prowokacji

Obosieczny miecz prowokacji
AdvertisementAdvertisement
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Niedawno zakpiono z agencji reklamowych: wysłano do nich fikcyjny brief produktów zawierających substancje psychoaktywne. Niektórzy adresaci potraktowali go poważnie. Dotychczas to właśnie agencje lub same firmy stosowały prowokacje, by marki mogły pojawić się w mediach. Teraz dostały nauczkę. I my wszyscy razem z nimi.

Weryfikacja faktów to coś, co w dobie mediów cyfrowych jest coraz większą rzadkością. Dostęp do informacji jest łatwiejszy, samych informacji też jakby przybyło, natomiast zbyt łatwo przychodzi nam uwierzenie w coś bez chwili refleksji, bez sprawdzenia. To ogromna przestrzeń do eksploatacji w reklamie, mediach i polityce.

Ben Schiller z Fast Company jako jeden z trendów na 2014 rok wymienia pranksterism.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się