Epoka AdBlockaEpoka AdBlockaEpoka AdBlockaEpoka AdBlocka

Epoka AdBlocka

Epoka AdBlocka
Łukasz Piosik

Łukasz Piosik

-

Łukasz Piosik

Łukasz Piosik

Liczby mówią same za siebie. Od stycznia 2010 roku przez cztery kolejne lata liczba użytkowników, których zirytowały internetowe „reklamy pływające” (buttony, bannery itd.), wzrosła z 20 mln do 144 mln. Globalne firmy technologiczne zarabiające na reklamie online są zaniepokojone, a triumfy święci AdBlock.

Jak doniósł na początku lutego „Financial Times”, Google, Amazon i Microsoft podpisały cichą umowę z niemiecką firmą Eyeo, właścicielem AdBlocka Plus. Trzej giganci zapłacą, aby reklamy wyświetlane na ich stronach nie były blokowane przez system. Według przecieków Eyeo dostanie 30% zysków, jakie przyniosą odblokowane reklamy.
   
Pierwszą w historii reklamę w Internecie sprzedano we wrześniu 1993 roku kancelarii prawnej z Doliny Krzemowej.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się