Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?

Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?

Jak internauta patrzy na e-mail reklamowy?
Hubert Turaj

Hubert Turaj

-

UX director i współzałożyciel, EDISONDA

Hubert Turaj

Hubert Turaj

UX director i współzałożyciel
EDISONDA

Tworzy architekturę informacji i projektuje najrozmaitsze interfejsy: serwisy internetowe, systemy biznesowe, aplikacje mobilne czy przemysłowe. Fascynuje go interakcja w każdej formie – elektronicznej i tradycyjnej. A że z wykształcenia jest psychologiem, z zainteresowaniem obserwuje wszelkie przejawy zachowań w przestrzeni publicznej, próbując dociec, jak otoczenie, przedmioty i komunikaty wpływają na nasze codzienne decyzje. W związku z tym jest w pracy niemal cały czas. Wymyśla, projektuje, a potem testuje na ludziach to, co zostało zaprojektowane . Czasem nawet na dzieciach, które są najbardziej wymagającymi użytkownikami. Pracował między innymi dla takich firm, jak Autodesk, ABB, Bank BPH, BZ WBK, Energa, ENEA, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Goodyear, ING, MEN, MRR, MSZ, Tauron, Warta, Vattenfall, Znak.

Wobec natłoku wiadomości e-mail, które codziennie pojawiają się w naszych skrzynkach pocztowych, konstrukcja mailingu staje się czynnikiem decydującym o jego percepcji. Jak zatem skonstruować wiadomość, która przyciągnie i zaangażuje odbiorcę? Wskazówek dostarczyć może eyetracking.

Badania eyetrackingowe (polegające na śledzeniu ruchu gałek ocznych patrzącej osoby) umożliwiają sprawdzenie, które elementy wiadomości reklamowych najbardziej przyciągają uwagę oglądających je osób.

W trakcie badania rejestrowane są dwa istotne elementy. Pierwszy to sakkady, czyli szybkie ruchy oczu nie generujące żadnej informacji wzrokowej.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się