Efektywność kosztowa programu promocji sprzedażyEfektywność kosztowa programu promocji sprzedażyEfektywność kosztowa programu promocji sprzedażyEfektywność kosztowa programu promocji sprzedaży

Efektywność kosztowa programu promocji sprzedaży

Efektywność kosztowa programu promocji sprzedaży
Lucyna Grońska

Lucyna Grońska

-

Lucyna Grońska

Lucyna Grońska

Promocja sprzedaży powinna prowadzić do dodatkowej doraźnej sprzedaży. Ważne jest, aby wcześniej obliczyć, jaka powinna być relacja między budżetem promocyjnym a spodziewanymi rezultatami.

Efektywności kosztów programu nie można określić odejmując po prostu koszty administracyjne od całego dochodu. Takie równanie nie bierze pod uwagę dochodu zjedzonego przez nagrody (darmowe produkty, talony itp.) wręczone konsumentom, których zakupy pozostały niezmienione mimo rozpoczęcia promocji.

Klienci ci mogli być prawdziwymi lojalistami, którzy kupowaliby produkt lub usługę bez motywacji, jaką jest promocja sprzedaży, lub też promocja mogła powstrzymać ich przed odejściem do naszego konkurenta.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja