Demografia wywróci marketing - Marketing przy Kawie
Demografia wywróci marketingDemografia wywróci marketingDemografia wywróci marketingDemografia wywróci marketing
Aktywnych seniorów będzie wokól nas coraz więcej (fot. Photogenica)

Demografia wywróci marketing

Demografia wywróci marketing
Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

-

Tomasz Borejza

Tomasz Borejza

Socjolog i dziennikarz. Krakus związany z warszawskim „Przeglądem” i londyńską „Coolturą”. Redaktor naczelny krakowskiego portalu Krowoderska.pl. Oprócz tego wierny fan węgierskiego wina i Starego Kleparza.

W 2013 roku statystyczny mieszkaniec Polski miał 38,7 lat (mediana, dane GUS). Oznacza to, że od 2000 roku postarzeliśmy się o trzy lata, a od 1990 – o sześć. To jednak jeszcze nic, bo w 2050 roku mediana wieku ma wynieść ponoć aż 51,2. Tak potężna zmiana demograficzna zmieni wszystko. W marketingu też.

Gdybyśmy cofnęli się w czasie o ćwierć wieku, do roku 1990, zobaczylibyśmy zupełnie inny kraj. I nie chodzi o to, że po ulicach jeździły syrenki i małe fiaty, które dziś zostały wyparte przez 15-letnie mazdy, ople i skody. Nawet nie o modę na wąsy i ortalionowe dresy. Ani o rozłożone tu i ówdzie łóżka polowe, na których kwitł handel wszystkim, co miało świadczyć o tym, że dobrobyt jest tuż za rogiem.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja