Zaletą prowadzenia działań reklamowych w Internecie jest mierzalność bezpośrednich zachowań konsumentów. Na ich podstawie ocenia się skuteczność różnych form reklamy. Zachowania bezpośrednie nie zawsze jednak oddają złożoną prawdę o rzeczywistych, ale oddalonych w czasie decyzjach konsumenta. Bezpośredni wskaźnik, jakim jest CTR, może być mylący w przypadku intruzywnych form reklam. Akcja bezpośrednio podjęta przez internautę ma na celu pozbycie się niechcianej przeszkody, ale wykonana nieprecyzyjnie – prowadzi do fałszywego przekonania reklamodawcy co do rzeczywistej skuteczności wykupionej reklamy. Podsumowanie wyników badań Gemiusa oraz ComScore.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.