- 0
- 1
Content marketing: skuteczny sposób na wyróżnienie się w Sieci
Natłok reklam w Sieci sprawia, że coraz trudniej wyróżnić się w tłumie e-sprzedawców i przykuć uwagę potencjalnego klienta. Zainteresowanie ofertą sklepu można jednak wzmocnić dzięki wysokiej jakości treściom (content). Te – w przeciwieństwie do zwykłych reklam – zapewniają konsumentom informacyjną wartość dodaną.
(informacja promocyjna)
Dzięki content marketingowi nie tylko wzmocnisz lojalność istniejących klientów i zmniejszysz wskaźnik porzuceń strony, ale i zyskasz lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Eksperci firmy Trusted Shops przygotowali bezpłatny poradnik o treściach, które sprzedają, dostępny do pobrania na tej stronie.
Decydująca jest jakość treści
To właśnie ona odróżnia je od reklamy. Dobre treści informują i inspirują odwiedzających sklep. Są także istotne dla wyszukiwarek internetowych. Nieważne, czy chodzi o oryginalne opisy produktów, unikalne strony kategorii, blogi, porady zakupowe czy rady ekspertów w formie tekstu lub wideo. Treści mają coraz większy wpływ na ranking w wyszukiwarkach.
Treści w sklepie powinny zachęcać użytkownika, by pozostał dłużej i przejrzał więcej stron. Dzięki takim informacjom wskaźnik porzuceń strony jest niższy, co jest nagradzane przez Google wyższą pozycją w rankingu odpowiednich wyników wyszukiwania.
Chętnie kupujemy u tych, którzy potrafią nam dobrze doradzić
Kupujący chętniej wybierają sklepy, które pomagają im w wyborze produktu i podjęciu decyzji o zakupie. Dlatego sprzedawcy internetowi powinni podejmować takie tematy i dostarczać urozmaiconych, profesjonalnych porad, zwłaszcza jeśli oferują produkt bardziej skomplikowany i złożony.
Z perspektywy klientów, ale też wyszukiwarek najcenniejsze są artykuły, które rozwiązują problemy lub przedstawiają produkty z nowej strony. I choć przygotowanie takich materiałów wymaga dodatkowej pracy, warto takie wyzwanie podjąć. Opisy produktów, które były już wielokrotnie publikowane online, nie wpłyną korzystnie na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Pozytywnym efektem content marketingu jest także zwiększenie zasięgu. Ciekawe treści same rozprzestrzeniają się w Internecie i są chętnie cytowane.
(informacja promocyjna)