W 2013 roku statystyczny mieszkaniec Polski miał 38,7 lat (mediana, dane GUS). Oznacza to, że od 2000 roku postarzeliśmy się o trzy lata, a od 1990 – o sześć. To jednak jeszcze nic, bo w 2050 roku mediana wieku ma wynieść ponoć aż 51,2. Tak potężna zmiana demograficzna zmieni wszystko. W marketingu też.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Gdybyśmy cofnęli się w czasie o ćwierć wieku, do roku 1990, zobaczylibyśmy zupełnie inny kraj. I nie chodzi o to, że po ulicach jeździły syrenki i małe fiaty, które dziś zostały wyparte przez 15-letnie mazdy, ople i skody. Nawet nie o modę na wąsy i ortalionowe dresy. Ani o rozłożone tu i ówdzie łóżka polowe, na których kwitł handel wszystkim, co miało świadczyć o tym, że dobrobyt jest tuż za rogiem.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.