Just do It – jeden z najlepszych sloganów w historii reklamy, który pomógł Nike w ciągu dekady zwiększyć dochody o ponad 8 mld dolarów, jest wynikiem nietypowej inspiracji. To zmodyfikowane słowa mordercy wypowiedziane po wyjściu z celi śmierci. Sprawa tego przestępcy była głośna w USA w latach 70. XX w. Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Cofnijmy się w czasie o prawie trzydzieści lat. Dan Wieden, współzałożyciel agencji Wieden + Kennedy, pracując w nocy nad zaplanowaną prezentacją przed zarządem firmy, miał problem. Wciąż szukał sloganu, który zapewniłby spójność nowej kampanii.
Gra toczyła się o wysoką stawkę. Już w 1980 roku Nike toczył z Reebokiem walkę o kontrolę na rynku obuwia sportowego.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.