Emotikony zmieniły sposób funkcjonowania naszego mózgu – wywnioskowali badacze z Flinders University w Australii. Znaki te od lat wykorzystywane są w kampaniach reklamowych i społecznych.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Dotychczas wiadomo było, że kiedy patrzymy na prawdziwą twarz, potrafimy rozpoznać usta, określić ich stosunek względem nosa czy oczu. To wynik aktywności specyficznych partii mózgu.
Australijscy badacze: Owen Churches, Mike Nicholls, Myra Thiessen, Mark Kohler i Hannah Keage postanowili więc sprawdzić, czy te same obszary uruchamiają się, gdy patrzymy na emotikony, które przypominają w końcu ludzkie twarze.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.