Wojciech Tomaszewski nowym wiceprezesem Morele.net
1 września 2023 r. Wojciech Tomaszewski obejmuje nowo utworzone stanowisko wiceprezesa w krakowskiej spółce Morele.net z branży e-commerce. Dotychczasowy dyrektor marketingu, Wojciech Pawlik, obejmuje stanowisko CEO/foundera spółki AskSpot wyodrębnionej z Morele.net w efekcie prac automatyzujących obsługę klienta w Morele. Będzie również wspierał i koordynował kluczowe projekty strategiczne spółki.
Przez ostatnie 11 lat Wojciech Tomaszewski był związany z Answear.com, najpierw jako dyrektor ds. marketingu i e-commerce, a następnie także jako członek zarządu. Zarządzał licznymi działami, zespołem ponad 150 pracowników, w tym ponad 20 dyrektorami i menedżerami oraz strukturami zagranicznymi firmy.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, studiów podyplomowych na Uniwersytecie Południowej Danii (University of Southern Denmark) oraz studiów Executive MBA na Politechnice Krakowskiej &Amp; Central Connecticut State University. Ma ponad 20-letnie doświadczenie menedżerskie w obszarze marketingu, sprzedaży, e-commerce, zakupów i ekspansji zagranicznej. Przed 2012 r. związany był m.in. z:
- Grupą Onet (przez 8 lat jako szef serwisów e-commerce),
- Valeo Group,
- Casino Groupe (Geant).
Jest współzdobywcą kilkudziesięciu nagród, w kilku krajach, dla marek, którymi zarządzał. Między innymi dla najlepszego produktu, najlepszej firmy, najlepszej usługi, najlepiej przeprowadzonej ekspansji zagranicznej czy najlepszej kampanii reklamowej. Jest również zdobywcą tytułów:
- Dyrektora Marketingu Roku 2018 (w kategorii „fashion i dobra luksusowe” w ramach konkursu organizowanego przez Executive Summit – Mediarun),
- Dyrektora e-Commerce roku 2020 („crossborder e-commerce”),
- Dyrektora e-Commerce 2022 (nagroda w kategorii „long term” i nagroda główna Grand Prix) w ramach konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.
Był konsultantem dla spółek e-commerce z wielu branż, wieloletnim wykładowcą akademickim. Również wielokrotnym prelegentem na konferencjach branżowych, głównie związanych z marketingiem, e-commerce i ekspansją zagraniczną.
Nowy wiceprezes spółki w pierwszej kolejności skoncentruje się m.in. na:
- dalszej i szybszej ekspansji zagranicznej, dotychczas realizowanej głównie za pośrednictwem platform zewnętrznych,
- strategii dynamicznego rozwoju marek własnych (obecnie to Zipro, Peme, Blackwheels, Sense7 i Preyon),
- szukaniu nowych rozwiązań w obszarze marketingu.
Morele.net powstały w 2005 r. Spółka generuje ponad 1,6 mld GMV rocznie w modelu hybrid marketplace. Rozwija się w zakresie sprzedaży zagranicznej, ma również rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną. Te atuty chce wykorzystać do budowania dynamicznego, kilkudziesięcioprocentowego wzrostu. Drogą do tego będą przejęcia innych podmiotów e-commerce, pozwalających na szybki wzrost w poszczególnych kategoriach produktowych.
W obecnym roku fiskalnym spółka zamierza pozyskać od 1 do 4 wyspecjalizowanych podmiotów e-commerce lub marek cyfrowych. Mają to być firmy z obrotami nie mniejszymi niż 40 mln zł rocznie.
- 1