Personalia

Piotr Biela business development managerem w Grupie Blix

Do Grupy Blix jako business development manager dołączył Piotr Biela. Wcześniej był związany z siecią Spar i Intermarché. W Grupie Blix przede wszystkim ma doprowadzić do wzrostu liczby klientów aplikacji zakupowych oraz wesprzeć ich. Jak sam zapowiada, zamierza jeszcze zwiększyć już 60-procentowy udział firmy w rynku e-gazetek w Polsce. W najbliższym czasie będzie głównie rozwijał sprzedaż, optymalizował ofertę, wdrażał nowe rozwiązania u aktualnych partnerów i pozyskiwał kolejne podmioty do współpracy.

Piotr Biela od siedemnastu lat jest związany z handlem detalicznym. Pracował w międzynarodowych sieciach spożywczych, w tym przez 13 lat w Intermarché. Najpierw był tam odpowiedzialny za badania i marketing strategiczny, a następnie za całość struktur marketingowych sieci, w tym:

  • komunikację i reklamę,
  • digital marketing,
  • e-commerce,
  • marki własne,
  • standardy handlowe,
  • pricing,
  • badania i analizy.

W kolejnych latach w strukturach sieci Spar pełnił funkcję dyrektora handlowego oraz czuwał na jej rozwojem strategicznym. Ponadto był doradcą i konsultantem firm z wielu branż m.in. w obszarze kształtowania portfela produktów i procesów sprzedaży. Wdrożył na rynku takie rozwiązania, jak:

  • aplikacja mobilna Moje Intermarche,
  • e-commerce Drive Intermarche,
  • koncepty sklepów Spar, Spar Mini i Spar Express,
  • marki Bean Tree Cafe i Tops by Spar.

(…) W Grupie Blix, obok dystrybucji gazetek digitalowych dla retailerów, duża część naszych codziennych zadań to praca nad danymi i współpraca z sieciami handlowymi w celach optymalizacji tworzenia i dystrybucji ofert promocyjnych. Piotr ma bogatą wiedzę połączoną z wieloletnim doświadczeniem. To sprawia, że potrafi wspierać merytorycznie zarówno naszych obecnych, jak i przyszłych klientów – mówi dr Krzysztof Łuczak, wiceprezes zarządu i head of retail w Grupie Blix.

Obecnie następuje szybka transformacja prezentowania ofert promocyjnych

Kierunek wiedzie od formatów papierowych i dystrybucji tradycyjnej ku formatom cyfrowym komunikowanym elektronicznie. Zadaniem Piotra Bieli będzie pomoc nowym i dotychczasowym klientom w implementowaniu rozwiązań Blix w strategiach sieci handlowych.

Będę działał na kilku polach równolegle. Moim głównym zadaniem w najbliższym czasie będzie:

  • rozwój sprzedaży poprzez optymalizację oferty,
  • wdrożenie nowych rozwiązań u aktualnych partnerów,
  • pozyskanie nowych podmiotów do współpracy

– informuje nowy business development manager w Grupie Blix.

Przede wszystkim Biela ma:

  • doprowadzić do wzrostu liczby i lojalności użytkowników aplikacji,
  • wesprzeć biznesy klientów spółki.

Drogą do realizacji tego celu jest stały rozwój oferty firmy i dostosowywanie jej do potrzeb konsumentów oraz sieci handlowych.

Dziś Blix ma ponad 60-proc. udział w rynku gazetek cyfrowych w Polsce. Zakładam, że ten odsetek wkrótce znacząco wzrośnie. Tylko w ciągu ostatniego roku aplikacja Blix została pobrana 2 mln razy, co razem daje ponad 14 mln pobrań. Mówiąc najprościej, rozumiem biznes i naszych klientów, bo byłem na ich miejscu przez kilkanaście lat. Podejmowałem decyzje na temat doboru mediów i repartycji budżetów marketingowych. Wiem, jakiego wsparcia potrzebują nasi partnerzy i jak możemy rozwijać naszą współpracę, trwale wpisując się w ich strategię komunikacyjną – wyjaśnia nowy dyrektor.

Podkreśla również, że cyfrowa gazetka handlowa to usługa, która wychodzi naprzeciw trzem ważnym trendom:

  • ekologii i niemarnowaniu papieru,
  • rosnącym kosztom dystrybucji drukowanej oferty,
  • personalizacji komunikacji z odbiorcą.
  • 1
Piotr Biela business development managerem w Grupie Blix

Piotr Biela – business development manager w Grupie Blix



Reklama