Telewizja bliska konsumentowi
  • 0
  • 2
7.05.2012 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Telewizja bliska konsumentowi

Nowoczesna telewizja dostępna w punkcie sprzedaży pozwoli skuteczniej wypromować twój produkt. Wait TV i Shopping TV to nowe kanały telewizji konsumenckiej, które oglądać można w ogólnopolskich sieciach handlowych

Telewizja konsumencka, która powstała we współpracy Call2Action, Agencji TVN i TVN Media, obecna jest w delikatesach Alma, supermarketach Piotr i Paweł oraz hipermarketach i marketach kompaktowych Tesco. Z przekazem na niej prezentowanym ma możliwość zapoznać się co najmniej 7,1 mln ludzi powyżej 18. roku życia1.  

Przeprowadzone przez ośrodek badawczy Millward Brown SMG/KRC badania upewniły nas w popularności i sile oddziaływania kanałów telewizji konsumenckiej. Od początku funkcjonowania, czyli od lutego 2012 roku, stale powiększamy zasięg kanałów Wait TV i Shopping TV. W tym momencie szacujemy, że wzrósł on z 25% do 30% – mówi Michał Maciuk, członek zarządu Call2Action.

Co niezwykle istotne, reklama w miejscu zakupów połączona z pozytywnym odbiorem przez konsumentów przekłada się na podjęcie przez klienta kroków w celu nabycia towaru. Badania wykazały wskaźnik konwersji na poziomie 26%2

Nowa kategoria

Powstanie telewizji konsumenckiej to przełom w polskiej branży reklamy i mediów. Celem partnerów: Call2Action, Agencji TVN i TVN Media było zbudowanie nowej kategorii na rynku, wyznaczanie trendów oraz rozwój niezagospodarowanego jeszcze obszaru, jakim jest telewizja konsumencka.

W ramach wspólnych działań spółka Call2Action udostępnia nośniki multimedialne zlokalizowane w sieciach handlowych. Agencja TVN zajmuje się dostarczaniem zawartości informacyjnej, natomiast TVN Media pozyskiwaniem reklamodawców.

Charakterystyka kanałów telewizji konsumenckiej

  • Shopping TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych zlokalizowanych w halach sklepowych. W ramówce znajdują się materiały dotyczące m.in. zdrowia, urody, stylu życia oraz materiały reklamowe i promocyjne. Kanał ma pomóc konsumentom robiącym zakupy, wesprzeć ich procesy decyzyjne oraz uatrakcyjnić czas spędzany w sklepie.
  • Wait TV emitowany jest na nośnikach multimedialnych przy kasach sklepowych. Jest to na bieżąco aktualizowany kanał newsowy z najważniejszymi informacjami z Polski i ze Świata, z prognozą pogody, kalendarium, informacjami biznesowymi a także prezentujący materiały reklamowe. Jego celem jest uatrakcyjnienie czasu spędzanego przez klientów w kolejce, poprzez skupienie ich uwagi na nośnikach. .

Dobór treści wyświetlanych na obu kanałach podyktowany jest zainteresowaniem i potrzebami klientów.

Z naszego doświadczenia wiemy, że konsumenci robiący zakupy poszukują na nośnikach multimedialnych użytecznych dla nich informacji. Jak pokazały badania Millward Brown SMG/KRC przeciętnie klient spędza w kolejce do kasy 8,25 min.  Dzięki oglądaniu Wait TV czas ten upływa mu szybciej i przyjemniej, a prezentowane reklamy nie są odbierane jako nachalne, tylko pomocne.

Reklama w miejscu zakupu bardziej angażuje odbiorcę. Klient chętnie zatrzymuje się, żeby zobaczyć prezentowany przekaz. Ciekawa treść wzmacnia jego zainteresowanie, pozytywne nastawienie do oglądanych reklam, a bliskość i dostępność prezentowanego w nich produktu przekłada się na podjęcie przez klienta kroków w celu nabycia towaru – dodaje Maciuk.

Materiały do obydwu kanałów przygotowuje Agencja TVN. Aktualności pochodzą z platformy x-news.pl, gdzie codziennie publikowanych jest kilkadziesiąt wideodepesz dotyczących najważniejszych wydarzeń politycznych, społecznych, gospodarczych, sportowych.

Klipy te powstają na podstawie materiałów źródłowych stacji TVN, TVN 24, TVN CNBC, TVN Meteo, nSport, portalu tvn24.pl, CNN Newsource oraz innych partnerów Agencji TVN. Materiały do kanału Shopping TV Agencja TVN przygotowuje na podstawie zasobów redakcyjnych i archiwalnych stacji Grupy TVN.

– Na potrzeby projektu powołany został w Agencji TVN specjalny zespół, który przygotowuje treść dostosowaną do potrzeb odbiorców telewizji konsumenckiej. Źródłem materiałów są stacje informacyjne będące liderami na rynku w Polsce i na świecie, gwarantujemy więc, że tworzymy atrakcyjny program. Tym projektem rozpoczęliśmy nowy etap działalności związany z wyspecjalizowana produkcją treści na nośniki digital signage. Stopniowo będziemy poszerzać naszą ofertę o zasoby własne i partnerów zewnętrznych agencji – mówi Tomasz Nabakowski, dyrektor Agencji TVN.

Shopping TV i Wait TV jest zatem efektywną alternatywą dla tradycyjnych form reklamy. Zapewnia najważniejsze z punktu widzenia reklamodawcy korzyści wpływające na skuteczność przekazu. Nie tylko buduje pozytywny wizerunek i nastawienie konsumentów do emitowanego przekazu, a tym samym produktu, ale również bezpośrednio przekłada się na zwiększenie popytu na produkt.

***
1. Millward Brown SMG/KRC, Badanie zasięgu i struktury audytorium medium Digital Signage, Warszawa, październik 2011
2. Tamże

Artykuł promocyjny

7 maja 2012

6 maja 2012

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
6.05.2012

Rozwój profesjonalny w każdym calu

Ilość informacji, które możemy wykorzystać w biznesie, rośnie w zawrotnym tempie. Jak wybrać te najnowsze i najbardziej wartościowe? Można postawić na międzynarodowe standardy i holistyczne podejście charakteryzujące certyfikowane programy marketingowe DM. Warto również zainspirować się tematyką możliwości, jakie dają nowoczesne technologie i dołączyć do uczestników spotkania Akademii Questusa (31 maja – 2 czerwca 2012 r.).

5 maja 2012

30 kwietnia 2012