- 0
- 1
Ranking producentów rynku FMCG jako partnerów handlowych, wg badań Kinoulty Research
Powodzenie na rynku zależy nie tylko od reakcji konsumentów na produkt, ale również w bardzo dużym stopniu od poziomu współpracy z partnerami handlowymi. Nawet najbardziej smaczny batonik może mieć trudności w zdobyciu zakładanego udziału w rynku jeśli np. jego opakowanie zbiorcze nie będzie wygodne dla pracowników hurtowni, a przedstawiciele handlowi nie będą dotrzymywać terminów. Dopóki konsumenci “domagają się” tych produktów ocena jakości współpracy z firmą wystawiona przez handlowców może wydawać się nieistotna. Badania agencji badawczo-doradczej Kinoulty Research dowiodły, że handlowcy widzą wyraźne różnice we współpracy z producentami rynku FMCG rynku spożywczego. Roman Baszun, szef działu Trade, specjalizującego się w badaniach wśród handlowców twierdzi, że: Poziom obsługi handlu będzie miał wpływ na długookresową pozycję rynkową producentów.