„Jak cię widzą inni na melanżu?” – pyta Główny Inspektorat Sanitarny (wideo)
  • 10
  • 1
26.01.2017

„Jak cię widzą inni na melanżu?” – pyta Główny Inspektorat Sanitarny (wideo)

„Jak cię widzą inni na melanżu?” – to kluczowe pytanie stawiane w ogólnopolskiej kampanii dotyczącej używek, przygotowanej przez Główny Inspektorat Sanitarny. Spoty nie straszą, nie moralizują, nie mówią też niczego wprost. Odwołują się do wizerunku nastolatków wśród ich rówieśników oraz do wyobraźni.

Głównym celem kampanii „Melanż. Oczekiwania vs. rzeczywistość” jest pokazanie młodzieży negatywnych skutków korzystania z używek i zachęcenie do prowadzenia zdrowego trybu życia.

W cyklu dziesięciu spotów zobaczymy skrajnie zróżnicowane obrazy – piękne nimfy w zderzeniu z brudnym przejściem podziemnym, plastikowy kasownik zamiast czułego kochanka czy raperskie flow skontrastowane z żenującym bełkotem.

˜– Nastolatkowie są wyjątkowo odporni na mentorski ton i niezwykle wrażliwi na punkcie swojego wizerunku. Dlatego w kampanii zdecydowaliśmy się na przekaz w znanej młodzieży konwencji. Pokazujemy nastolatkom, że ich wyobrażenia o cudownej sile używek rozmijają się z rzeczywistością, a zachowanie pod wpływem tych substancji, pozornie fajne, jest obiektywnie żenujące. Nie nauczamy, zadajemy pytania i skłaniamy do refleksji – mówi Piotr Płachecki, dyrektor kreatywny Fabryki Komunikacji Społecznej, która przygotowała strategię i zrealizowała kampanię.

W ramach projektu stworzono również stronę internetową www.melanz.tv. Jej głównym elementem jest quiz „Jakim typem melanżowicza jesteś?”, utrzymany w konwencji rozrywkowych testów wiedzy.

Zarówno pytania, jak i wynik testu, mimo że pisane lekkim językiem, dają nastolatkom wiedzę o działaniu poszczególnych używek i negatywnych skutkach ich stosowania.

Kampania będzie prowadzona głównie w Internecie, za pośrednictwem serwisów popularnych wśród młodzieży, m.in. YouTube. Zaplanowano także szereg działań dodatkowych, m.in. współpracę z influencerami oraz produkcję limitowanej linii odzieży.

Akcja jest adresowana także do rodziców, opiekunów i pedagogów. Dla nich przygotowano serię artykułów pomagających m.in. zrozumieć, jak rozmawiać z nastolatkami o używkach oraz jak rozpoznać pierwsze oznaki uzależnienia.

Działania potrwają do końca marca 2017 r. Projekt jest współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi członkami Unii Europejskiej.

  • Strategia i realizacja kampanii: Fabryka Komunikacji Społecznej
  • Reżyseria spotów i zdjęcia: Bartosz Piotrowski
  • Produkcja spotów: Propeller Film

To nie pierwszy raz, kiedy GIS ostrzega przed działaniem substancjami psychoaktywnymi. W 2015 r. główny inspektor sanitarny Marek Posobkiewicz, wcielił się w rapera i podjął temat dopalaczy.

wethaed

1 miesiąc temu

Dopalacze to marginalny problem. Dlaczego GIS zajmuje się wsparciem skorumpowanego Min. Zdrowia w niszczeniu zdrowia obywateli szczepionkami?

26 stycznia 2017

Reklama
Reklama