Facebook przechodzi metamorfozę – zmienia wygląd, logo i rozwija grupy
  • 0
  • 3
6.05.2019

Facebook przechodzi metamorfozę – zmienia wygląd, logo i rozwija grupy

30 kwietnia, podczas konferencji F8 zaanonsowano duże zmiany w wyglądzie i funkcjach Facebooka. Pojawi się nowy interfejs, dalszy rozwój grup i koncentracja na funkcjach społecznościowych. Facebook również modernizuje swoje logo.

Wkrótce pojawi się nowy projekt interfejsu o nazwie FB5. Ma być prostszy, szybszy i bardziej wciągający. Ma również ułatwiać wyszukiwanie oraz dawać prostszy dostęp do najczęściej używanych funkcji.

  • 2

Facebook ma również nowe logo:

Niektóre aktualizacje pojawią się już niedługo w aplikacji. Nowa strona w wersji desktopowej zostanie natomiast wprowadzona w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Zakładka Wydarzenia przejdzie metamorfozę tego lata.

Facebook oprócz łączenia z przyjaciółmi i rodziną chce rozwijać funkcje pomocne w odnajdywaniu osób o wspólnych zainteresowaniach i pasjach. Dlatego w centrum jego zainteresowania pozostają grupy.

Nowy projekt ma ułatwić przechodzenie z przestrzeni publicznych do bardziej prywatnych, takich jak grupy. Ponad 400 mln użytkowników Facebooka należy do jakiejś grupy. Jak twierdzą przedstawiciele serwisu, często to głównie dla grup facebookowicze korzystają z aplikacji. Stąd narzędzia ułatwiające odkrywanie grup i nawiązywanie kontaktu z ich członkami.

Zakładka Grupy została całkowicie przeprojektowana. Pokazuje teraz spersonalizowany kanał aktywności we wszystkich grupach. Wprowadzono nowe narzędzie do odkrywania grup, które zawierać będzie ulepszony mechanizm rekomendacji. Te ostatnie pojawią się także w innych miejscach aplikacji, takich jak Marketplace, Today In, karta Gaming i Facebook Watch. Więcej treści z grup będzie też widać w newsfeedzie. Możliwe stanie się udostępnianie treści bezpośrednio z newsfeeda w grupach.

Facebook wprowadza nowe funkcje dla różnych typów grup. Przykładowo w grupach Health Support pojawi się możliwość anonimowego zadawania pytań. W grupach związanych z poszukiwaniem pracy pojawią się szablony ogłoszeń dla pracodawców i mechanizmy ułatwiające odpowiedź poszukującym pracy. Grupy związane z gamingiem otrzymają funkcję czatu, dzięki czemu członkowie będą mogli tworzyć wątki dla różnych tematów w obrębie grupy. W grupach służących sprzedaży rozwijana będzie funkcja ułatwiająca zadawanie pytań i składanie zamówień bez opuszczania transmisji na żywo w Facebook Live.

Facebook Dating obecnie dostępny jest w Kolumbii, Tajlandii, Kanadzie, Argentynie i Meksyku. Zostanie rozszerzony na 14 nowych krajów: Filipiny, Wietnam, Singapur, Malezja, Laos, Brazylia, Peru, Chile, Boliwia, Ekwador, Paragwaj, Urugwaj, Gujana i Surinam.

Wprowadzona zostanie w nim nowa funkcja o nazwie Secret Crush. Ma umożliwić bardziej intymne bądź romantyczne (jak określa to Facebook) relacje w obrębie własnego kręgu przyjaciół. Można wybrać do dziewięciu swoich znajomych z Facebooka, którzy budzą zainteresowanie w tej materii. Jeśli używają Facebook Dating, dostaną powiadomienie, że ktoś żywi do nich uczucie. Mogą dodać go do listy Secret Crush, o ile taką stworzą. Jeśli tego nie zrobią, informacja o zainteresowaniu znajomym nigdzie się nie pojawi.

Andersen

2 tygodnie temu

Nie wiem jak u Was, ale u mnie, nowa zakładka grupy pokazuje wszystko, tylko nie moją aktywność. A w przeważającej większości zawiera propozycje grup do których miałbym dołączyć... gdyby choć odrobinę pasowały do mojego profilu.
Niestety, nie pasują.

I nie da się tego wyłączyć.

6 maja 2019

30 kwietnia 2019

29 kwietnia 2019