Facebook wprowadza nowe narzędzia, które mają chronić marki i odbiorców reklam
  • 0
  • 0
11.04.2019

Facebook wprowadza nowe narzędzia, które mają chronić marki i odbiorców reklam

Bezpieczeństwo osób korzystających z Facebooka jest priorytetem – przekonuje serwis. Aktualnie ponad połowa spośród 30 tys. osób czuwających nad bezpieczeństwem na portalu każdego dnia analizuje blisko 2 mln wpisów. 95% treści usuniętych z powodu nieautentyczności konta, promowania terroryzmu, nagości lub brutalności jest wykrywana przez systemy sztucznej inteligencji, zanim ktokolwiek je zgłosi – twierdzi firma.

Jest to ważne również dla firm, którym zależy na ochronie klientów i swojej marki przed szkodliwymi treściami. Tworzone przez Facebooka narzędzia pomagają im lepiej kontrolować to, gdzie pojawią się ich reklamy.

Do tej pory reklamodawcy mieli możliwość wyboru miejsc, w których mogą się one pojawiać, dobierając kontekstowe miejsca reklamowe. Były to: Audience Network, In-stream Video i Instant Articles.

Teraz zestaw ten poszerza się o możliwość filtrowania biblioteki zasobów, przy których może pojawić się konkretna reklama. Będzie ona dotyczyła reklam dostarczanych w ramach Instant Articles, Audience Network i Facebook In-stream Video.

Do dyspozycji reklamodawców są 3 opcje zakresu filtrowania:

  • Biblioteka ograniczona – zapewnia maksymalną ochronę, podobnie jak w wypadku dostępnych obecnie wykluczeń kategorii.
  • Biblioteka standardowa – zapewnia umiarkowaną ochronę, jest ustawieniem domyślnym przy umieszczaniu reklam i jest równoznaczna z brakiem wykluczeń.
  • Biblioteka pełna – zapewnia minimalną ochronę, a reklamy mogą być dostarczane do wszystkich kwalifikujących się treści.

W zależności od dokonanego wyboru reklamy będą pokazywane w miejscach docelowych w ramach wymienionych formatów, np.:

  • treść nie zawiera mocnego języka (Biblioteka ograniczona),
  • występują pojedyncze przykłady mocnego języka (Biblioteka standardowa),
  • występuje wiele jego przykładów (Biblioteka pełna).

11 kwietnia 2019

10 kwietnia 2019