„Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji” to z pewnością pozycja nietuzinkowa – tak ze względu na autorów, jak i ujęcie tematyki. Młodzi badacze z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika zadali sobie trud analizy mody jako zjawiska i przeprowadzili ją w sposób dużo głębszy i wrażliwszy niż autorzy zazwyczaj dość jednostronnych opracowań tego tematu, prezentowanych w mediach. Konsumeryzm w ujęciu publicystycznym to z reguły dowód na degenerację współczesnych społeczeństw, natomiast fetyszyzacja marketingu i reklamy prowadzi wyłącznie do nowego zniewolenia człowieka. Tymczasem społeczne naśladownictwo i dążenie do wyróżnienia się jednocześnie to zjawisko niosące z sobą również – ku przerażeniu dyżurnych krytyków – pewne pozytywy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną. |