Obniżanie cen, np. poprzez rabaty, to najprostszy mechanizm obrony przed spadkiem popytu. To też sposób na przejęcie udziałów rynkowych czy przyciągnięcie klientów konkurencji. Wielu zarządzających hołduje temu przekonaniu. W efekcie oferta ich firm zaczyna sprowadzać się do poziomu cen. Cena stanowi jedyny argument sprzedażowy.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W takiej sytuacji cała wartość, jaką firma dostarcza klientowi, jest pomijana w komunikacji, a to przekłada się bezpośrednio na osłabienie wizerunku marki. Warto pamiętać, że cena jest tym miernikiem, który określa wartość oferowanych produktów i usług. Obniżając ceny w sposób nieprzemyślany, obniżamy równocześnie postrzeganą wartość produktów.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.