Znajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zyskZnajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zyskZnajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zyskZnajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zysk
W rabatowej dżungli twoja marka może tylko stracić (fot. Pixabay)

Znajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zysk

Znajdź drogę wyjścia z dżungli rabatów. Gubisz w niej zysk
Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

-

partner zarządzający, Simon-Kucher & Partners Warszawa

Richard Zinoecker

Richard Zinoecker

partner zarządzający
Simon-Kucher & Partners Warszawa

Obniżanie cen, np. poprzez rabaty, to najprostszy mechanizm obrony przed spadkiem popytu. To też sposób na przejęcie udziałów rynkowych czy przyciągnięcie klientów konkurencji. Wielu zarządzających hołduje temu przekonaniu. W efekcie oferta ich firm zaczyna sprowadzać się do poziomu cen. Cena stanowi jedyny argument sprzedażowy.

W takiej sytuacji cała wartość, jaką firma dostarcza klientowi, jest pomijana w komunikacji, a to przekłada się bezpośrednio na osłabienie wizerunku marki. Warto pamiętać, że cena jest tym miernikiem, który określa wartość oferowanych produktów i usług. Obniżając ceny w sposób nieprzemyślany, obniżamy równocześnie postrzeganą wartość produktów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się