Służalczy kurczakSłużalczy kurczakSłużalczy kurczakSłużalczy kurczak

Służalczy kurczak

Służalczy kurczak
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Na przedziwny pomysł reklamy internetowej wpadł Burger King. Stworzył subservient chicken (służalczego kurczaka) – interaktywną postać, która robi dokładnie to, co się jej powie. Niestety, rozumie tylko po angielsku. Jest to jednak znakomity przykład reklamy wirusowej.

Pomysł dziwaczny, mający na celu wzmocnić markę sieci fast-food. Zdołał przyciągnąć do własnej strony miliony zaciekawionych internautów. Około dwadzieścia procent z nich przeszło potem na stronę Burger Kinga.

Doskonały przykład marketingu wirusowego niepolegającego na przesyłaniu pliku wideo, lecz linku do atrakcyjnej strony.
Na czym polega zabawa?
Otóż na stronie subservientchicken.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się