Motywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSAMotywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSAMotywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSAMotywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSA
Odmienne rozstrzygnięcie nie ułatwia życia praktykom marketingu (fot. Pixabay)

Motywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSA

Motywowanie handlowców. Było prosto, ale już nie jest – niekorzystny wyrok NSA
AdvertisementAdvertisement
Maria Pietrzyk-Wdowiak

Maria Pietrzyk-Wdowiak

-

ekspertka do spraw podatków w marketingu, Taxline – Doradcy Podatkowi

Maria Pietrzyk-Wdowiak

Maria Pietrzyk-Wdowiak

ekspertka do spraw podatków w marketingu
Taxline – Doradcy Podatkowi

Prawniczka, doradczyni podatkowa (nr wpisu 10631). Ekspertka w zakresie opodatkowania działalności marketingowej. Od 2009 r. właścicielka firmy Taxline Doradcy Podatkowi, wyspecjalizowanej w doradztwie podatkowym dla branży marketingowej i farmaceutycznej. Dzieli się wiedzą prawnopodatkową z zakresu przygotowania, wdrażania i rozliczania działań i akcji marketingowych.

Nagrody dla najlepszych handlowców nie są nagrodami w konkursach. Wiosną 2018 roku zapadł wyrok NSA, który przełamał dotychczasową linię orzeczniczą w odniesieniu do programów motywacyjnych dla handlowców.

Do niedawna system motywowania handlowców był dosyć prosty. Wystarczyło:

zorganizować konkurs z nagrodami rzeczowymi i/lub pieniężnymi,
określić grupę uprawnionych do rywalizacji,
przygotować zadanie konkursowe, które w przypadku handlowców jest dosyć proste – sprzedać najwięcej ilościowo lub wartościowo w określonym czasie,
wskazać zasady przyznawania nagród, np.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się