Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów? - Marketing przy Kawie
Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?
Porównaj Cloud Hosting z tradycyjnym hostingiem (fot. nazwa.pl)

Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?

Twoje miejsce w Internecie – jak elastycznie dopasować je do potrzeb klientów?
Redakcja

Redakcja

-

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
E-commerce, kampanie marketingowe kierujące na landing page, a nawet strona firmowa – wszystkie one potrzebują odpowiedniej opieki i ochrony. Jednym z kluczowych elementów infrastruktury jest serwer. Ma zapewnić elastyczną obsługę ruchu oraz bezpieczeństwo danych.

Zazwyczaj serwis WWW u hostingodawcy współdzieli zasoby jednego serwera z wieloma innymi stronami internetowymi. Może zatem zdarzyć się wzmożony ruch na jednej z witryn, który wpłynie na dostępność pozostałych. Może też być tak, że Twoja strona WWW nagle zyska na popularności, czy to ze względu na prowadzoną kampanię reklamową, czy wzrost zainteresowania Twoją ofertą.

W chwilach największego obciążenia któregokolwiek z serwisów dostępnych na serwerze dostępność wszystkich serwisów na nim umieszczonych zmniejsza się. Strony ładują się zbyt wolno, a nawet, w najgorszym wariancie, czasowo przestają być dostępne.

Cloud Hosting – zasoby błyskawicznie dostosowywane do potrzeb

Również kiedy serwer zostaje zatrzymany, wszystkie serwisy przestają działać. Choć nie są to częste sytuacje, to jednak należy liczyć się z takim ryzykiem.

Serwery mają określoną przepustowość i ograniczenia w liczbie zapytań wysyłanych przez użytkowników do baz danych. Zbyt wielkie ich obciążenie wpływa na dostępność witryn oraz usług, które oferują. Jakie mogą być tego konsekwencje dla działań marketingowych? W jaki sposób można zminimalizować ich ryzyko?

Zmiany natężenia ruchu na stronie WWW krytyczne dla kampanii marketingowych

W kampaniach reklamowych, których elementem składowym jest kierowanie konsumentów pod określony adres WWW, trzeba liczyć się z nagłymi skokami ruchu na stronach. Rozważmy przykład: trwa promocja, a jednym z jej celów jest zbieranie leadów na landing page’u. Marka informuje o tym reklamami telewizyjnymi, radiowymi, w mediach społecznościowych czy nawet w mailingach.

Podobnie jak dzieje się to na infoliniach, także po emisji konkretnej reklamy w prime time można spodziewać się wzmożonego ruchu, którego serwer pracujący w standardowych warunkach nie będzie w stanie obsłużyć. Pojawią się wtedy błędy, potencjalni klienci nie będą mogli uzyskać pożądanych informacji. Wzrośnie ich irytacja.

Cloud Hosting – zasoby błyskawicznie dostosowywane do potrzeb

Przed erą mediów społecznościowych, gdy komunikacja pozioma między konsumentami nie była tak łatwa, podobna sytuacja nie musiała prowadzić do kryzysu, ani w social media, ani tym bardziej tego głębszego – wizerunkowego.

Obecnie klient ma władzę nad marką, którą chętnie wykorzystuje, gdy da mu się do tego okazję. Niemal natychmiast w kanałach społecznościowych, nawet niekoniecznie należących do marki, pojawiają się liczne komentarze podważające zaufanie do niej. Monitoring social media pozwala je identyfikować, jednak dopóki strona WWW ma problemy, nie da się ich zneutralizować.

Obsługa ruchu na stronie jest jednym z kluczowych elementów kampanii. Zwłaszcza tych o szerokim zasięgu, w których Twoja marka chce pozyskać zainteresowanie odbiorców i skierować ich uwagę do kanału cyfrowego. Jeśli jednak serwer nie ma odpowiedniej przepustowości, część odbiorców w „zero moment of truth” odejdzie z niczym. Co gorsze, na gorąco podzieli się swoimi doświadczeniami z innymi użytkownikami.

Cloud Hosting – zasoby błyskawicznie dostosowywane do potrzeb

Rozwiązaniem, które może temu zapobiec, jest elastyczne zwiększanie przepustowości dopasowane do bieżących potrzeb. Może jednak okazać się niewystarczające, gdyż nadal dotyczy dostępu do pojedynczego serwera. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest przerzucenie części ruchu na inne serwery, korzystające zarówno z elastycznej przepustowości, jak i bezpieczeństwa, jakie daje odciążenie jednej maszyny przez większą ich liczbę. Usługa taka, w nazwa.pl zwana Cloud Hosting, gwarantuje bezpieczeństwo markom w ich działaniach i pozwala efektywniej gospodarować zasobami w czasie kampanii.

Cloud Hosting – zasoby błyskawicznie dostosowywane do potrzeb

Na serwerach nazwa.pl wykorzystywane są najszybsze obecnie procesory serwerowe Intel Xeon E-2288G z małą liczbą rdzeni obliczeniowych oraz dyski Intel Optane, zamiast wykorzystywanych jeszcze u konkurencji dysków w technologii SSD.

Oba te rozwiązania sprzętowe wspierają technologię Cloud, w której zapytania o strony WWW przydzielane są dynamicznie do serwerów z najmniejszym obciążeniem w klastrze. Klaster zaś to zbiór serwerów, które mogą obsługiwać Twoją stronę, przechowując równolegle potrzebne do tego dane.

Daje to gwarancję, że wszystkie zapytania wykonywane są z maksymalną szybkością i nigdy nie brakuje mocy obliczeniowej. Dlatego hosting w nazwa.pl należy obecnie do najszybszych na rynku. Dzięki zastosowanym technologiom ponad dziesięciokrotnie skrócił się czas potrzebny do odczytu i zapisu informacji. Usprawnia to znacząco działanie wszystkich aplikacji wykorzystujących bazy danych, w tym w szczególności stron przygotowanych w systemie WordPress, dominującym obecnie na rynku. Można samemu się o tym przekonać, przeprowadzając testy szybkości hostingu w nazwa.pl w ramach 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

E-commerce musi być zawsze dostępne

Szczególnym przypadkiem o daleko większej wadze jest handel w Internecie. Jeśli Twoje przychody zależą nie tylko od wahań ruchu na stronie, ale i przede wszystkim od sprawnej obsługi transakcji, dostęp do serwera jest kluczowym zasobem firmy. Zaufany i pomocny dostawca hostingu staje się zaś jednym z najważniejszych partnerów firmy.

Między innymi od bezpieczeństwa obsługi transakcji zależy poziom konwersji na stronie, jak również opinia o e-sklepie. Zbyt długo ładujące się strony, wielokrotne próby zakupów bez powodzenia w dobie komunikacji instant mogą zaszkodzić e-biznesowi i pogrążyć go w oczach konsumentów. Rozproszenie ruchu na wielu serwerach może być lekarstwem na te bolączki.

W Cloud Hostingu w nazwa.pl ruch jest inteligentnie rozkładany między serwerami dostępnymi w klastrze. Gwarantuje to ciągłość realizacji zadań, w tym bezproblemową kontynuację procesu konwersji. Nie zdarzy się tak, że wyłączenie jednego serwera spowoduje, że strona przestanie działać. W takim wypadku jego funkcje w klastrze przejmie kolejny, najmniej obciążony. Dzięki temu, jak też rozwiązaniom sprzętowym, obsługa nawet wzmożonego ruchu odbywać się będzie płynnie i bezpiecznie.

Bezpieczeństwo i ciągłość działania w chmurze

Hosting w chmurze to gwarancja ciągłości działania serwisu WWW, nawet gdy któryś z serwerów w klastrze ulegnie awarii. Rozpoznając awarię, kierujący ruchem load balancer przestanie przydzielać zapytania do uszkodzonego serwera, a jego funkcję przejmą kolejne urządzenia. Rozwiązanie takie jest też elastyczne, gdyż umożliwia rozbudowę klastra o kolejne serwery, jeśli zaszłaby taka konieczność.

A co z bezpieczeństwem informacji? W przypadku Cloud Hostingu w nazwa.pl urząd certyfikacji DEKRA potwierdził certyfikatem ISO 27001:2017 zgodność z systemem zarządzania bezpieczeństwem informacji. Certyfikat świadczy o tym, że nazwa.pl wdrożyła odpowiednie procedury bezpieczeństwa związane ze świadczonymi usługami hostingu w chmurze. Potwierdza to również audyt PBSG związany z uznaniem nazwa.pl przez Ministerstwo Cyfryzacji za Operatora Usługi Kluczowej dla cyberbezpieczeństwa Polski.

W marketingu transformacja cyfrowa wymaga rosnących zasobów

Marketing w coraz większym zakresie korzysta z zasobów cyfrowych. Wiele działań komunikacyjnych przeniosło się do Internetu ze względu na jego elastyczność oraz policzalność efektów działań.

Marketing podlega transformacji cyfrowej w nie mniejszym stopniu niż pozostałe funkcje przedsiębiorstwa. Można nawet zaryzykować twierdzenie, że w tej materii ewolucja przebiega szybciej i sprawniej.

Automatyzacja marketingu, sztuczna inteligencja, zaawansowane interfejsy graficzne i elastyczne dopasowywanie treści czy usług, jak również monitorowanie zachowań internautów wymagają nie tylko rozwiązań programistycznych, lecz i odpowiedniej infrastruktury. Powinna ona zapewniać bezpieczeństwo i ciągłość działań w kanałach cyfrowych.

Największe firmy mogą sobie pozwolić na własne rozwiązania infrastrukturalne, angażując w to znaczące zasoby. Większość korzysta jednak z gotowej bazy dostarczanej przez firmy hostingowe. Zmniejsza to próg wejścia do biznesu oraz pozwala elastycznie planować działania marketingowe.

W zasobach serwerowych można szukać przewagi rynkowej: szybkości ładowania strony, niezawodności działania, elastycznej obsługi ruchu na stronie. Rozwiązania takie jak Cloud Hosting pozwalają stawić czoła bazowym wyzwaniom stojącym przed każdym biznesem w sieci: zarówno początkującym, tym w fazie wzrostu, jak i firmom dojrzałym, o ugruntowanej pozycji na rynku.

Czytelnicy Marketingu przy Kawie mogą aktywować usługę Cloud Hosting Basic na okres 12 miesięcy z 50-procentowym rabatem! Wystarczy kliknąć w link i złożyć zamówienie na stronie nazwa.pl. Termin ważności kodu rabatowego: 31.09.2020 r.

Artykuł przygotowany we współpracy z nazwa.pl.