Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?
Żyjemy w określonej kulturze. Czy reklama to uwzględnia? (fot. Leszek.Leszczynski on Visualhunt.com / CC BY)

Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?

Antropologia w marketingu i reklamie? Ale po co?
Anna Figiel

Anna Figiel

-

antropolog, trener, specjalista w zakresie antropologii ciała i antropologii symbolicznej

Anna Figiel

Anna Figiel

antropolog, trener, specjalista w zakresie antropologii ciała i antropologii symbolicznej

Absolwentka antropologii na Uniwersytecie Łódzkim. Specjalizuje się w dziedzinie tworzenia obrazów symbolicznych związanych z: symboliką ciała, seksualnością, religią, pozycją kobiety oraz ewolucyjnym pojęciem miłości. Autorka publikacji naukowych: 1. Symbolika włosów w polskiej kulturze ludowej [w:] Zeszyty Wiejskie t. 23, Łódź 2017. 2. Recenzja książki Helen Fisher: Anatomia miłości. Nowe spojrzenie. Wiedzione siłą miłości… związek, małżeństwo i skok w bok [w:] Kultura i Społeczeństwo 1/2018 [w druku].

Wykorzystanie nauk humanistycznych do celów biznesowych czy marketingowych nie wydaje się w Polsce szczególnie rozpowszechnione. A przecież największe na świecie koncerny, m.in. Microsoft czy Intel, prześcigają się w zatrudnianiu właśnie antropologów. Przede wszystkim ze względu na ich specyficzny warsztat badawczy.

Warto też zdawać sobie sprawę, że istnieje wiele odmian antropologii. Także i taka, która może podnosić efektywność działań marketingowych oraz w bezpośredni sposób kreować medialny przekaz. Ale jak? Czy nauka o człowieku może pomóc twórcom kampanii reklamowych?
Wzbudzać kontrowersje – to również trzeba umieć
We współczesnej kulturze popularnej reklama stanowi jedno z podstawowych narzędzi rozprzestrzeniania treści oraz promocji określonych produktów i marek.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja