XXI Kongres Badaczy: „Oswajanie niepewności”

Termin

22–23.10.2020

Miejsce

Warszawa

Organizator

PTBRiO

PTBRiO zaprasza do zgłaszania wystąpień na tegoroczny Kongres Badaczy. Propozycje powinny opisywać, jak do nowej rzeczywistości adaptują się marki, komunikacja, strategia, marketing, firmy, człowiek, społeczeństwo, technologia, standardy decyzji, metodologie, kompetencje badaczy, proces badawczy.

W tym roku Kongres Badaczy odbędzie się 22-23 października. Zgłoszenia wystąpień mogą obejmować wnioski z metaanaliz, wyniki badań oraz case studies w pięciu obszarach:

  • poszukiwanie bezpieczeństwa
  • adaptowanie się do nowych warunków
  • redefinicje, uporządkowanie od nowa
  • wyobrażenie przyszłości
  • zreflekotwanie się, odreagowanie

Kongres ma pokazać, jak można oswoić niepewność i zmniejszyć ryzyko podejmowanych decyzji. Rada Programowa Kongresu oceniać będzie nadesłane zgłoszenia, kierując się następującymi kryteriami:

  • Dobrze zdefiniowany temat i główne tezy wystąpienia Klarowność i zwięzłość przekazu
  • Ciekawe ujęcie/nawiązanie do myśli przewodniej Kongresu
  • Szersze spojrzenie na analizowane zjawiska i procesy, łączenie perspektywy wykonawcy i zleceniodawcy badań i analiz

Format wystąpienia: 20 minutowe wystąpienie w jednej z trzech równoległych sesji. Prezentacja w formacie PowerPoint na kongresowym layoucie. Wystąpienia nie mogą mieć charakteru promocyjnego. Zgłoszenia należy przesyłać do 31.05. Werdykt Rady zostanie ogłoszony 22.06.

Szczegółowe informacje na temat call for papers można znaleźć na stronie Kongresbadaczy.pl.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym Kongresu Badaczy.

 

Stoimy na progu nieznanego. Od kilku lat wyczuwaliśmy, że coś się zbliża, wystarczy spojrzeć na tematy przewodnie poprzednich Kongresów. W 2014 roku pochylaliśmy się nad galopującymi zmianami, zaś w roku 2017 próbowaliśmy ogarnąć jutro, które nadciągało z coraz większą prędkością. W międzyczasie jednak w optymistyczne narracje patrzące w przyszłość zaczynała wdzierać się nuta niepewności. Kiedy wreszcie zapłacimy rachunek, jaki wystawi nam klimat za rabunkową eksploatację planety? Czy wzrost może trwać w nieskończoność? Jakie będą konsekwencje przyspieszającego rozwoju sztucznej inteligencji?

Ostatnie lata to życie w pożyczonym czasie. Zdawaliśmy sobie sprawę, że coś musi się zmienić, zmiana wisiała w powietrzu, stare zasady przestały obowiązywać, zaś nowe jeszcze się nie pojawiły. Dyskutowaliśmy o tym na Kongresach, kłóciliśmy się, jak w tej nowej – nie do końca nazwanej i opisanej rzeczywistości – zajmować się marketingiem, realizować badania, rozumieć konsumentów.

Tymczasem nastał rok 2020 i wszystko zmieniło się w okamgnieniu, niczym pstryknięcie Thanosa, które anihilowało pół Wszechświata. Płonąca Australia uświadomiła wszystkim, że kryzys klimatyczny jest już czymś niemożliwym do dalszego ignorowania i nieodwracalnie zmieni wszystko. Narastające napięcie geopolityczne i realna możliwość kolejnego globalnego konfliktu zbrojnego po raz kolejny udowodniła, że historia wcale się nie skończyła. I wreszcie światowa pandemia, której konsekwencje wydają się wciąż trudne do wyobrażenia, ale chyba wszyscy zgadzają się, że świat nigdy już nie będzie taki, jak przedtem.

Dotarliśmy do punktu przełomowego i dominującym uczuciem jest NIEPEWNOŚĆ, jaka towarzyszy nam, kiedy w krótkim czasie zmienia się tak wiele. Wraz z nastaniem rządów niepewności utraciliśmy resztki psychologicznego komfortu płynącego ze względnej stałości i przewidywalności zdarzeń. Oto nawykowa, bezrefleksyjna codzienność odeszła, a na jej miejsce pojawił się nowy, nieznany świat. Aby się w nim odnaleźć, musimy się do tej niepewności przystosować. Potrzebujemy kompasu, który wskaże nam drogę, a naszym kompasem będą badania.

Anna Gorączka – przewodnicząca Rady PTBRiO, green officer, Żabka Polska

  • 1
Call for papers na XXI Kongres Badaczy

Call for papers na XXI Kongres Badaczy, który odbędzie się 22–23 października 2020 r.

Miejsce wydarzenia:

Warsaw Marriott Hotel
al. Jerozolimskie 65/79
00-697 Warszawa

14 Wydarzenia

Termin
21–22.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
22.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Deva Group 
Więcej informacji
Termin
28.03.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Goldkey  
Więcej informacji
Termin
10–11.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
15.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
17–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Brave Conferences 
Więcej informacji
Termin
10–14.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji