Jeszcze parę tygodniu temu nikt nie spodziewał się, że rok 2020 będzie tak wyjątkowy dla szefów marketingu i PR. Nowa rzeczywistość sprawiła, że rewolucja w komunikacji, którą obserwujemy od kilku lat, przybrała wyjątkowo na sile.
Pierwsze przypadki zakażenia koronawirusem, błyskawiczne zamrożenie gospodarki, przyspieszony kurs pracy zdalnej czy home entertainment – każdy z tych etapów wywoływał różne reakcje społeczne i wymagał błyskawicznych działań ze strony firm i instytucji. Z dnia na dzień pojawiły się nowe narzędzia, strategie i komunikaty.
- Jaki obraz wyłania się z tych zmian?
- Czego nauczył nas czas pandemii?
- Jak będzie wyglądał świat mediów w najbliższych latach?
Już 4 czerwca eksperci ds. komunikacji, marketerzy i dziennikarze poszukają odpowiedzi na te pytania podczas konferencji online „#Switch w komunikacji”, organizowanej przez agencję D*fusion Communication.
Krajobraz po zmianie
Rynek mediów podlega ciągłym zmianom od ponad 20 lat. Rewolucja rozpoczęła się wraz z pojawieniem się mediów cyfrowych, rzeczywistość na nowo definiowały media społecznościowe, znacząco spadła pozycja prasy drukowanej czy samych dziennikarzy. Pojawili się influencerzy jako bohaterowie masowej wyobraźni, a media tradycyjne rozpoczęły nierówną walkę z fake-newsami. Świat komunikacji podlegał szybkim i przewidywalnym zmianom. Ostatnie miesiące pokazały jednak, jak bardzo jesteśmy nieprzygotowani na kolejne tsunami.
Zamknięci w domu, otoczeni ekranami komputerów i smartfonów, zaczęliśmy zupełnie inaczej „konsumować” media. Jak pokazały pierwsze badania, każde pokolenie znalazło swój własny sposób na pracę i rozrywkę. Sytuacja wymagała błyskawicznej reakcji – tworzenia nowych strategii, zmiany języka, kanałów dotarcia, przesuwania lub cięcia budżetów.
– Będąc w samym centrum tej marketingowej rewolucji, postanowiliśmy precyzyjnie opisać zastaną rzeczywistość i odpowiedzieć na kluczowe pytanie: jak powinien wyglądać „switch” w komunikacji? Czego dziś potrzebuje PR, reklama i marketing, by były skuteczne? Chcemy oddać głos osobom na co dzień zarządzającym komunikacją w firmach, a także dziennikarzom i influencerom, którzy opowiedzą, jak z ich perspektywy wygląda dziś rynek mediów – mówił Łukasz Malczewski, Partner Zarządzający D*fusion Communication.
Branżowi eksperci
W debatach wezmą udział eksperci, m.in.
- Anna Klimczuk, head of communication w Microsoft Polska,
- Anna Marciniak, head of communication w Mastercard,
- Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych w McDonald’s Polska,
- Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska,
- Robert Sadowski, digital marketing manager w Newspoint,
- Łukasz Gajewski-Głodek, head of marketing in Central & Eastern Europe w Uber.
Nie zabraknie także dziennikarzy, w tym m.in. Agnieszki Mosór z telewizji Polsat, Łukasza Grassa oraz Mateusza Borka, dziennikarza i twórcy „Kanału Sportowego”.
W wydarzeniu uczestniczyć będą także przedstawiciele D*fusion Communication: zarządzający firmą Łukasz Malczewski oraz Kamil Kozłowski, a także managerowie Piotr Jamrogiewicz oraz Agnieszka Kowalska.
Program konferencji
- 10:00 Start konferencji. #Switch w komunikacji – Łukasz Malczewski, partner zarządzający D*fusion Communication.
- 10:15 Debata „#Switch w komunikacji: jak pandemia wpłynęła na relacje?” z udziałem przedstawicieli Mastercard, McDonald’s i Uber – prowadzenie: Łukasz Grass.
- 11:00 Uwaga, zagrożenie! Jak budować system wczesnego ostrzegania – prowadzenie: Robert Sadowski, digital marketing manager w Newspoint.
- 11:30 Agile Communication: jak zyskać zwinność w działaniach komunikacyjnych – prowadzenie: Piotr Jamrogiewicz, account director w D*fusion Communication.
- 12:00 Serce czy rozum? Czy społeczna odpowiedzialność będzie wpisana w strategię komunikacyjną organizacji? – prowadzenie: Agnieszka Kowalska, account manager w d*fusion communication.
- 12:30 Koniec świata dziennikarstwa? O dziennikarskiej profesji w cyfrowych czasach – wywiad z Mateuszem Borkiem, dziennikarzem i współtwórcą Kanału Sportowego
- 13:00 Głos lidera w świecie zmian – wywiad z gościem specjalnym.
- 13:30 Debata „#Switch w komunikacji: jak wirus zmieni przyszłość komunikacji?” – z udziałem przedstawicieli Microsoft i Samsung – prowadzenie: Agnieszka Mosór.
- 14:30 Koniec konferencji
Zgłoszenia
Konferencja zostanie przeprowadzona online. Udział w niej jest bezpłatny, po wcześniejszej rejestracji, której można dokonać poprzez stronę: www.switch.dfusion.pl. Wydarzenie odbędzie się 4 czerwca (czwartek) 2020 r., początek o godz. 10:00.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.