„IAB HowTo: Influencer vs marketing” to kolejna odsłona cyklu konferencji organizowanych przez IAB Polska. Tym razem w całości poświęcona będzie kulisom działań opartych na współpracy z twórcami internetowymi. Podczas wydarzenia branżowi eksperci podzielą się know-how, przemyśleniami i rekomendacjami. Podpowiedzą też, jak podejść do tematu influencer marketingu w sposób przynoszący zamierzone efekty. Wydarzenie odbędzie się 28 października 2021 r. w formie online.
– Komunikacja wykorzystująca kanały i wizerunek influencerów to jedna z najszybciej rosnących gałęzi marketingu. Wydatki reklamodawców w tym segmencie z roku na rok zwiększają się w bardzo szybkim tempie, a zapotrzebowanie na influencerów rośnie lawinowo. Za szalonym wzrostem idą także nowe rodzaje ryzyka i potrzeba edukacji, zbudowania i wypracowania odpowiednich standardów oraz regulacji – zarówno wśród agencji, influencerów, jak i przedstawicieli marek.
Istnieje konieczność wzajemnego dbania o to, by stale zwiększać poziom brand safety. Stąd powołanie w ramach IAB Polska grupy roboczej influencer marketing. Jednocześnie potrzebne są coraz to lepsze i skuteczniejsze strategie współpracy z influencerami wykorzystujące nowe formaty, nowe narzędzia udostępniane przez platformy contentowe i social mediowe oraz wkomponowujące je w kampanie jako pełnoprawny element media miksu – tłumaczy szef grupy roboczej, Marek Myślicki, strategic partnerships director GetHero.
Po raz pierwszy w historii w ramach cyklu „IAB HowTo” zorganizowana zostanie konferencja poświęcona tylko i wyłącznie tematyce influencer marketingu.
– Na wydarzenie zapraszamy nie tylko zainteresowane tematyką osoby czy marketerów, którym wiedza ta pomoże w konstruowaniu kampanii dla swoich marek. Także sceptyków, z myślą o których nazwaliśmy naszą konferencję „Influencer vs marketing”. Wśród prelegentów pojawią się przedstawiciele agencji, domów mediowych, marek, ale też kancelarii, które swoją działalnością obejmują zakres regulacji prawnych znajdujących swoje zastosowanie w ramach tego obszaru.
Wszystko po to, żeby skutecznie edukować oraz wypracowywać nowe wzorce komunikacji za pośrednictwem influencerów i dowiedzieć się, jak skutecznie realizować kampanię z ich pomocą. A być może przekonać sceptyków, że dobrze zaplanowane działania z influencerami mogą przynieść bardzo wiele korzyści – dodaje Marek Myślicki.
Podczas wydarzenia:
- Dowiesz się, czym jest dobrze prowadzony influencer marketing oraz dlaczego warto (lub nie) uwzględnić go w swoich działaniach.
- Zobaczysz najnowsze i najciekawsze przykłady kreatywnych kampanii z influencerami, które zawojowały rynek reklamy internetowej.
- Poznasz sens i tajniki efektywnej współpracy z twórcami oraz narzędzia, które pozwolą ci skutecznie działać w zakresie influencer marketingu.
- Nauczysz się, jak dobierać influencerów do kampanii, optymalizować je i mierzyć efektywność działań.
Wydarzenie skierowane jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w influencer marketingu, jak i do tych, które mając już doświadczenie, chcą się rozwijać i sprawiać, by ich kampanie przynosiły lepsze efekty. Z wydarzenia skorzystają w szczególności: specjaliści działający po stronie agencji i domów mediowych, marketingowcy in-house, freelancerzy.
Wśród ekspertów występujących podczas konferencji znajdują się:
- Łukasz Kępiński, Tears of Joy,
- Marek Myślicki, GetHero,
- Aleksandra Żółkowska, Henkel,
- Joanna Rozbicka, OMD,
- Agnieszka Karcz i dr Piotr Wasilewski, Traple,
- Kamil Bolek, LTTM,
- Kamil Górecki, Fantasyexpo,
- Klaudia Jamróz i Aleksandra Miernik, Labcon,
- Natalia Krzyśków, Grupa Streetcom,
- Leszek Trela, WP,
- Szymon Kubiak, InStreamly,
- Robert Sosnowski, Reach a Blogger.
Konferencja organizowana jest w ramach cyklu „IAB HowTo” – wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.
Konferencja jest objęta akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych oraz mogą uzyskać rabat na udział w wydarzeniu.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym spotkania „IAB HowTo: Influencer vs marketing”. Więcej na temat wydarzenia można przeczytać na stronie www: howto.iab.org.pl.