Future Talks: biznesowe i prawne aspekty sztucznej inteligencji

Termin

31.05.2019

Miejsce

Kraków

Organizator

Europejska Fundacja Kosmiczna

Future Talks to cykl prestiżowych, interdyscyplinarnych spotkań dla osób pracujących, poświęconych tematyce przyszłości, łączących fireside chat w zmodyfikowanej formie z moderowaną dyskusją, podczas której specjaliści udzielają odpowiedzi na zadane wcześniej pytania uczestników.

Nietypowa formuła spotkań daje możliwość poznania specjalistów z przeróżnych dziedzin życia, technologii oraz nauki, ich poglądów, ale również pozwala uzyskać odpowiedzi na konkretne pytania uczestników. Dodatkowo słuchacze mają możliwość wymiany poglądów, udziału w dyskusji oraz nawiązywania kontaktów biznesowych.

  • Spotkanie drugie: Biznesowe i prawne aspekty sztucznej inteligencji
  • Prelegenci: Roman Bieda, Dr inż. Jarosław Bułka, Piotr Biczyk
  • Prowadzacy: Łukasz Wilczyński (Planet Partners)

Sztuczna inteligencja to aktualnie jeden z najpopularniejszych tematów.

AI wkracza w nasze życie w coraz szerszym zakresie. Już dzisiaj w pewnym stopniu korzystamy z jej udogodnień, ale możliwości jakie stwarza jej dalszy rozwój są imponujące. Jakie korzyści i zagrożenia dla biznesu i rynku pracy niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji?

Firmy oczekują wdrożeń automatyzacji pewnych procesów w celu obniżenia kosztów pracowniczych, które aktualnie znacznie zaniżają ich wyniki finansowe. Dzięki robotyzacji i automatyzacji procesów opartych na algorytmach sztucznej inteligencji przedsiębiorstwa mogą osiągać zdecydowanie lepsze wyniki. Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji niektóre zawody odejdą do lamusa, ale z drugiej strony rozwój ten przyczyni się do powstawania całkowicie nowych profesji i miejsc pracy.

Wykorzystanie nowych technologii wiąże się również z szeregiem nowych wyzwań prawnych. Radca prawny, Roman Bieda, pełniący funkcję kierownika podgrupy roboczej ds. prawnych aspektów AI w zespole ekspertów powołanych przez Ministerstwo Cyfryzacji w celu opracowania strategii AI dla Polski, poruszy m.in. kwestie odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez AI, osobowości prawnej AI oraz twórczości AI.

  • W jakim kierunku będzie rozwijał się rynek pracy i jakie zawody zyskają na znaczeniu?
  • Jak ludzie będą radzić sobie z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji w życiu codziennym?
  • Czy przepisy prawne wpłyną na transparentny sposób działania algorytmów opartych o AI i co oznacza czarna skrzynka sztucznej inteligencji (ang. Black Box)?
  • Czy ktoś kontroluje prace nad rozwojem sztucznej inteligencji i czy są granice dla wyobraźni naukowców?

Podczas drugiego już spotkania z serii Future Talks pt. „Sztuczna inteligencja a biznes i rynek pracy” będziemy poszukiwać odpowiedzi na te oraz wiele innych ciekawych pytań wspólnie z naszymi prelegentami.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak ze względu na ograniczoną liczbę miejsc oraz spore zainteresowane, wymagana jest wcześniejsza rejestracja, wyłącznie z firmowych adresów mailowych.

Uczestnicy, mający konkretne pytania do naszych specjalistów, proszeni są o przygotowanie maksymalnie dwóch pytań i przesłanie ich na adres mailowy futuretalks@spacefdn.com, najpóźniej do 10 dni przed terminem wydarzenia.

Więcej o projekcie na stronie www.futuretalks.pl

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

Prelekcje wygłoszą:

  • Roman Bieda – radca prawny i rzecznik patentowy w Kancelarii Radców Prawnych Maruta Wachta spółka jawna. Od prawie 15 lat specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. Zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT (umowy wdrożeniowe, outsourcingowe, licencje itp.), doradztwem prawnym w zakresie ochrony danych osobowych (RODO) oraz handlu elektronicznego. Wchodził w skład Rady ds. Cyfryzacji drugiej kadencji, powołanej przez Ministra Cyfryzacji. W ramach prac Rady ds. Cyfryzacji uczestniczył w reformie krajowych przepisów o ochronie danych osobowych, mającej na celu dostosowanie krajowego systemu prawnego do wymagań RODO. Przewodniczący podgrupy prawnej w zespole eksperckim Ministerstwa Cyfryzacji ds. programu działań w zakresie AI. W ramach prac zespołu brak udział w przygotowaniu „Założeń do strategii AI dla Polski”. Pracę zawodową łączy z praktyką wykładowcy oraz trenera. Wykłada przedmioty związane z prawem własności intelektualnej oraz prawem nowych technologii (w tym prawne aspekty AI) w Szkole Głównej Handlowej oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Jest opiekunem merytorycznym oraz wykładowcą w ramach studiów podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych Inspektor Ochrony Danych prowadzonych przez GWSH w Katowicach. Wykładał przedmioty prawnicze w ramach programów MBA (Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, IPI PAN).
  • Dr inż. Jarosław Bułka – absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Robotyki AGH, Biocybernetyk z 20-letnim stażem akademickim w Katedrze Automatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH. Autor ponad 50 publikacji z obszarów sztucznej inteligencji, sieci neuronowych, telemedycyny, telediagnostyki i inżynierii biomedycznej. Biznesowo zajmuje się analizą sygnałów i danych, modelami machine-learning oraz transformacją cyfrową organizacji i optymalizacją ich procesów, telemedycyną i teleopieką, szczególnie w kontekście starzejącego się społeczeństwa. Współorganizator wielu konferencji branżowych, panelista i popularyzator działalności badawczo rozwojowej oraz transferu wiedzy z nauki do biznesu. Sekretarz Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych. Ekspert technologiczny Związku Powiatów Polskich oraz Krakowskiego Parku Technologicznego. Członek Małopolskiej Rady Innowacji i Rady Naukowej Małopolskiego Ośrodka Medycyny Translacyjnej. Dyrektor Działu Nowych Technologii Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej. Do 2018 członek Rady Fundacji Klastra Life Science. Organizator i realizator wielu innowacyjnych projektów R&D. Współzałożyciel i do 2018 członek zarządu w spółkach grupy kapitałowej Silvermedia. Ekspert ds. IT i sztucznej inteligencji Instytutu Żywności i Żywienia. Obecnie właściciel Sophilution, firmy zajmującej się analizą danych i transformacją cyfrową organizacji, prezes MedDataSolution firmy zajmującej się analizą i wykorzystaniem danych diagnostycznych. Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Transformacji Cyfrowej.
  • Piotr Biczyk – Chief Strategy Officer w QED Software, firmie specjalizującej się w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektach związanych z tworzeniem oprogramowania, zarówno dla sektora prywatnego, jak i administracji publicznej. Fizyk z wykształcenia i zamiłowania, pracował m.in. nad zagadnieniami optyki półprzewodnikowej (niebieskie diody laserowe). Po opuszczeniu akademii zajmował się bezpieczeństwem i rozwojem oprogramowania. Obecnie spełnia swoje marzenie o połączeniu dwóch światów – ciekawych badań naukowych i budowania użytecznego oprogramowania. http://qed.pl/
Miejsce wydarzenia:

Hotel Kossak
Pl. Kossaka 1
Kraków

19 Wydarzeń

Termin
16–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
17–18.04.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Brave Conferences 
Więcej informacji

Organizujesz wydarzenie?

Skontakuj się z Nami - redakcja@marketingprzykawie.pl

Termin
25.04.2024
Miejsce
Organizator
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR 
Więcej informacji
Termin
25.04.2024
Miejsce
Bielsko-Biała
Organizator
Startup Podbeskidzie/Silesian Startup Foundation 
Więcej informacji
Termin
13.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
15–16.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
15–18.05.2024
Miejsce
Białka Tatrzańska
Organizator
Whitepress 
Więcej informacji
Termin
20.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
IRCenter / socjolozki.pl 
Więcej informacji
Termin
22–23.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
IAB Polska 
Więcej informacji
Termin
23–24.05.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Marketing Online 
Więcej informacji
Termin
29.05.2024
Miejsce
Kraków
Organizator
Deva Group 
Więcej informacji
Termin
10–14.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing 
Więcej informacji
Termin
11.06.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
sprawny.marketing i Customer Experience Manager 
Więcej informacji
Termin
26.09.2024
Miejsce
Warszawa
Organizator
Fabryka Magika 
Więcej informacji