Element Talks to największa konferencja dla projektantów graficznych w Polsce poruszająca praktyczne aspekty pracy w branży kreatywnej. Szósta edycja wydarzenia odbędzie się 8 i 9 czerwca i tym razem będzie częścią European Design Festival 2019, który na kilka dni zamieni Warszawę w europejską stolicę projektowania graficznego.
Jak co roku organizatorzy spodziewają się ponad 2000 kreatywnych z całej Europy.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji jest „Portfolio is dead”. Organizatorzy chcą zastanowić się nad tym, czy portfolio jest nadal wizytówką projektanta. A może w dzisiejszych czasach ważniejsze są inne umiejętności i kompetencje? Jeśli tak, to jakie? W jaki sposób powinniśmy się rozwijać jako projektanci i jakich zmian możemy się spodziewać w najbliższych latach w naszej branży? Jakie nowe technologie mamy do dyspozycji?
Wykłady zahaczą również o temat psychicznego komfortu i problemów związanych z pracą w branży kreatywnej.
Uczestników Element Talks czekają 2 dni wykładów i warsztatów z ekspertami z całego świata oraz szereg dodatkowych atrakcji.
Podczas konferencji będzie można wysłuchać niemal 30 prelegentów. Wystąpią m.in.:
- Michael Bierut – jeden z najsłynniejszych projektantów graficznych na świecie. Wspólnik w Pentagram Studio w Nowym Jorku, autor bestsellerowych książek w dziedzinie designu.
- Daniel Mizieliński – autor gier i książek dla dzieci, które są w domach milionów ludzi na całym świecie.
- Mr Bingo – ilustrator, raper, performer. Znany między innymi z projektu Hate Mail, w którym ludzie płacili mu, aby wysyłał im pocztówki z obraźliwymi rysunkami czy z akcji crowdfundingowej, którą promował rapowy utwór jego autorstwa.
- Peter Bilak – typograf, projektant graficzny, założyciel domu typograficznego Typotheque i nowatorskiej platformy z fontami Fontstand.
- Joanna Skorupska – założycielka radicalzz.studio. Future Strategist & Designer z holistycznym podejściem do projektowania usług i produktów skupionych na końcowym użytkowniku.
- Blürb – krakowskie studio brandingowe.
- Ran Segall – projektant UX i UI z Izraela, który współpracuje z wieloma startupami.
- Paweł Ruszlewski – opowie o romansie projektowania graficznego z VR i AR.
- Wioletta i Marek Gajowi – psychoterapeuci psychoanalityczni, opowiedzą o tym jak nasza nieświadomość wpływa na kreatywność.
- Mateusz Machalski – typograf i podróżnik, człowiek rakieta realizujący 1000 rzeczy na raz.
W tym roku uczestnicy będą mieli do wyboru dwie ścieżki.
- Na Scenie Głównej prelegenci będą mówić o swoich osobistych doświadczeniach, umiejętnościach miękkich, inspiracjach, odkryciach i obserwacjach.
- Na Scenie Eksperckiej skupią się na bardziej precyzyjnych zagadnieniach dotyczących technologii, sposobu pracy i narzędziach.
Każdy posiadacz biletu będzie mógł skorzystać z warsztatów, odbywających się w czasie konferencji. Różnorodna tematyka będzie będzie obejmowała m.in.: finanse freelancera, zarządzanie sobą w czasie, czy budowanie skutecznego komunikatu dla marki. Uczestnicy będą mieli też okazję stworzyć własnoręcznie notatniki razem z Fajnymi Chłopakami.
Jak co roku organizatorzy zapraszają też na stoiska partnerów i lokalnych projektantów, którzy oferują swoje prace: plakaty, biżuterię, ceramikę, czy ubrania. Z kolei w strefie Element Eats będą czekały na Was foodtrucki z różnymi opcjami: mięsne, wege i bezglutenowe.
Jeśli chcesz zostać prelegentem tegorocznej edycji Element Talks lub poprowadzić warsztaty, koniecznie zgłoś się do Call for Papers. Nabór trwa do 15 kwietnia, a wszelkie szczegóły znajdziesz tutaj: elementtalks.com/pl/edfestival/c4p/.
W tym roku konferencja jest częścią wyjątkowego wydarzenia, jakim jest European Design Festival. Odbywa się on co roku w innym miejscu w Europie, przyciągając najlepszych projektantów graficznych z naszego kontynentu. Dzięki zaangażowaniu całego środowiska projektantów i ogromnemu wsparciu Miasta Stołecznego Warszawa, możemy to wyjątkowe wydarzenie gościć w naszej stolicy. Konferencja Element Talks jest jedną z jego wielu składowych.
Więcej szczegółów na stronie konferencji Element Talks.
Organizatorami wydarzenia są Element Talks i Miasto Stołeczne Warszawa. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.