Szkolenia z badań marketingowych CAWI (Computer Assisted Web Interviewing)
  • 0
  • 1
23.03.2011 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Szkolenia z badań marketingowych CAWI (Computer Assisted Web Interviewing)

Dzięki metodzie CAWI badania marketingowe można realizować szybciej, taniej, a często również skuteczniej niż z wykorzystaniem metod tradycyjnych. Jak krok po kroku przeprowadzić badanie za pomocą kwestionariusza online, można dowiedzieć się na szkoleniach organizowanych przez serwis www.portalbadan.pl.

Metoda ankiety internetowej ma wiele przewag nad metodami opierającymi się na kwestionariuszu papierowym czy wywiadzie telefonicznym. Bazując na systemie informatycznym, CAWI zapewnia dowolność czasu i miejsca wypełniania ankiety oraz większą anonimowość respondenta, co często przekłada się na zwiększenie jego szczerości.

Nie do przecenienia są także zalety techniczne formularza zamieszczonego w Internecie: możliwość rotacji pytań; zamieszczania plików multimedialnych; przekładania wypełniania ankiety; tworzenia rozgałęzień, które pozwalają dopasowywać kolejne pytania w zależności od odpowiedzi udzielonej w pytaniu poprzedzającym itd.

Często metoda CAWI jest także bardziej reprezentatywna niż np. CATI (Computer Assisted Telephone Interview), gdyż obecnie dla wielu grup społecznych dostęp do Internetu jest bardziej powszechny niż dostęp do telefonu stacjonarnego.

Co więcej, respondentów do CAWI można pozyskiwać różnymi drogami: zamieszczając link czy baner w Internecie (na własnej stronie www, stronach ogólnych lub tematycznych, forach internetowych itd.), robiąc mailing (do własnej lub zakupionej bazy teleadresowej), prowadząc kampanię linków sponsorowanych Google Adwords itp.

Jak jednak wykorzystać możliwości jakie daje CAWI? Odpowiedź na to pytanie można poznać na szkoleniu, którego program koncentruje się na zagadnieniach:

  • jak poprawnie skonstruować kwestionariusz;
  • jak analizować zebrane wyniki;
  • jakie są funkcjonalności kwestionariusza internetowego na przykładzie platformy do badań internetowych www.portalbadan.pl.

Szkolenie wzbogacone jest o studia przypadków badań marketingowych zrealizowanych za pośrednictwem platformy www.portalbadan.pl.

Aby zapoznać się ze szczegółowym programem szkoleń, kliknij.

Uwaga: każdy z uczestników szkolenia otrzyma gratis abonament do platformy badań CAWI www.portalbadan.pl na okres 3 miesięcy z dostępem do wszystkich funkcjonalności.

Najbliższe szkolenia:

  • Warszawa – 31 marca; 20 kwietnia
  • Wrocław – 11 kwietnia
  • Poznań – 5 i 21 kwietnia
  • Kraków – 12 kwietnia
  • Gdańsk – 30 marca

Aby poznać szczegóły dotyczące szkoleń, kliknij.

***
Artykuł promocyjny

23 marca 2011