Ekologiczne sprzątanie długów
  • 0
  • 0
20.03.2012

Ekologiczne sprzątanie długów

Zamiast zaśmiecać ulice miasta ulotkami o ósmej edycji Wielkiego Wiosennego Sprzątania Długów, informacje o nim po prostu wymyto na brudnych warszawskich chodnikach. Akcja została zorganizowana przez Krajowy Rejestr Długów. Do produkcji reklam, które pojawiły się w kilku punktach w Warszawie, zużyto metr sześcienny wody.

Metoda clean advertising, polegająca na tworzeniu napisów lub obrazów za pomocą wymycia brudu z powierzchni chodnika, wykorzystywana była do tej pory najczęściej jako forma sztuki ulicznej. Obrazy i napisy wykonane tą techniką są widoczne przez kilka tygodni i stopniowo znikają, wraz z przydeptywaniem powierzchni przez przechodniów.

Ponieważ ta forma reklamy samoistnie znika po jakimś czasie, a podczas jej tworzenia nie używa się żadnych materiałów chemicznych, a jedynie wodę, można uznać ją za przyjazną środowisku.

Społeczna akcja Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów prowadzona jest każdego roku pod koniec marca już od ośmiu lat. W trakcie jej trwania firmy, które mają problemy z odzyskaniem należności, mogą bezpłatnie dopisać do rejestru swoich dłużników i odzyskać pieniądze.

Wydarzenie zostało zarejestrowane i wykorzystane zostanie w kolejnym etapie promocji, który zrealizowany zostanie przez agencję Mrufka Grupa IMC we współpracy z HarmoniquePR.

Podobny pomysł na reklamę został wykorzystany także przez m.in. Greenpeace, markę Smart, czy Domino’s Pizza.

  • 1

20 marca 2012

Reklama
Reklama