10 trików, na które można się nabrać podczas zakupów - Marketing przy Kawie
10 trików, na które można się nabrać podczas zakupów
  • 0
  • 1
14.12.2014

10 trików, na które można się nabrać podczas zakupów

Wprowadzenie klienta w nostalgiczny nastrój lub poczucie dekoncentracji, a nawet… nieuprzejmość. To niektóre z dziesięciu trików, które stosują sprzedawcy, aby wpłynąć na decyzje zakupowe klientów w sklepie. Zestawiła je Susie Poppick z Money.com.

Informacje archiwalne dostępne są wyłącznie dla naszych subskrybentów

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do bazy ponad

55939 informacji, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Doceniasz naszą pracę?

Postaw espresso redaktorom i pomóż tworzyć jeszcze lepsze treści.


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Roman

10 lat temu

to prawda, tylko że...

To wszystko prawda, tyle, że opisane działania opierają się na wykorzystaniu sygnałów nadprogowych a nie podprogowych. Stymulacja podprogowa w reklamie istnieje tylko w legendach, takich jak mit o klatce wklejonej do filmu i wywołującej apetyt na coś czy chęć zakupu. To oszustwo sprzed kilkudziesięciu lat (kogo interesują szczegóły niech sobie wygoogla nazwisko James McDonald Vicary) tak zakorzeniło się w świadomości społecznej, że nie tylko powstało kilka filmów kryminalnych opartych na tym triku, ale nawet w ustawodawstwach niektórych pańtw takie praktyki zostały zabronione.
Oczywiście stymulacja podprogowa - czyli bodźcami, których nie jesteśmy w stanie świadomie odebrać - jest zjawiskiem możliwym do osiągnięcia, lecz jej skutki są minimalne, zupełnie nieznaczące w porównaniu z innymi czynnikami.
Co innego stymulackja nadprogowa. Tutaj mamy bodźce, które jesteśmy w stanie dostrzec (zapachy, specjalnie eksponowane produkty etc.) ale nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak na nas wpływają.

Rozwiń komentarze

12 grudnia 2014