Questing – trend w turystyce i marketinguQuesting – trend w turystyce i marketinguQuesting – trend w turystyce i marketinguQuesting – trend w turystyce i marketingu

Questing – trend w turystyce i marketingu

Questing – trend w turystyce i marketingu
Ł.Wilczyński, M.Wymazała

Ł.Wilczyński, M.Wymazała

-

Ł.Wilczyński, M.Wymazała

Ł.Wilczyński, M.Wymazała

Questing, często określany mianem turystyki z zagadkami, zyskuje w Polsce popularność. Tę formę zwiedzania docenili nie tylko amatorzy pieszych wędrówek. Coraz częściej po questing sięgają również specjaliści od marketingu, widząc w nim ciekawe narzędzie promocji i bezpośredniego dotarcia do odbiorcy końcowego.

Questing narodził się w Stanach Zjednoczonych, gdzie w stanie Vermont powstał projekt Valley Quest, obejmujący swoim zasięgiem 50 miasteczek. Na ich terenie stworzono blisko 200 questów – nieoznakowanych ścieżek, po których podróżnik prowadzony jest według wskazówek zawartych w specjalnej ulotce z mapą.

Poszukując drogi do skrzynki ze schowaną w niej pieczątką, uczestnicy wykonują szereg zadań i rozwiązują zagadki, które są ściśle związane z danym miejscem, jego topografią, historią czy kulturą.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się