Personalia

Awanse i zmiany w strukturze kreatywnej Publicis Worldwide Poland

Agencja Publicis Worldwide wprowadza zmiany w kreacji. Robi to w odpowiedzi na rynkowe zmiany, rozwój technologii i narzędzi oraz nowe wyzwania związane z większą liczbą zleceń projektowych od klientów. Aby skutecznie wspierać ich biznes, stawia m.in. na dopasowanie właściwych kompetencji, a także rozwiązań do konkretnych zadań. W efekcie tych wyzwań na stanowiska associate creative directorów awansują Tomasz Ziemiański i Paweł Murawski, dotychczasowi creative group heads. Nowymi creative group headami zostają Karolina Niedzielska-Gruca i Marek Górecki, a Joanna Bednarkiewicz obejmie stanowisko creative coordinator.

Nowi associate creative directors będą wspierać Dagmarę Witek-Kuśmider, CCO Publicis Worldwide Poland w tworzeniu jakości kreatywnej, wdrażaniu najnowszych trendów kulturowych i technologicznych.

Tomasz Ziemiański – associate creative director & culture lead

Jest współautorem:

  • wielu znanych kampanii dla BNP Paribas, Renault, Orange, Prudential, Nationale Nederlanden, Vectra, PGE,
  • sukcesu fundacji K.I.D.S. i projektu „Najmłodszy headhunter na świecie”,
  • projektu w polskiej telewizji „Kiepski case o szczepieniach”, opartego na technologii deep fake i docenionego przez KTR i Innovation.

Na swoim koncie ma statuetki Cannes Lions, Mixx Awards Europe, Golden Drum, Cresta, Caples, Effie, Gerety Awards oraz wiele innych. Czternaście lat temu zaczynał karierę w reklamie w agencji Publicis. Kontynuował w Scholtz&Friends, aby powrócić w wielkim stylu w 2017. Od 2021 r. pełnił rolę creative group heada.

Paweł Murawski – associate creative director & AI lead

Rozwija w agencji narzędzia, procesy i produkty na bazie sztucznej inteligencji. Jest współautorem nagradzanej w KTR i Innovation kampanii „Kiepski case o szczepieniach”. Wielokrotny laureat i finalista konkursów kreatywnych Young Creatives Cannes i Young Creatives Eurobest, a także juror Kreatury.

Na początku kariery był związany ze środowiskiem start-upowym. Zajmował się głównie projektowaniem UI/UX. Od początku przygody z reklamą pracuje w Publicis, najpierw jako art director i designer, a od 2021 jako group head. Od roku jest liderem kreatywnym Sanofi. Jeden z jego zespołów stworzył najczęściej nagradzany projekt w 2023 r.: „The Liver Check”.

Karolina Niedzielska-Gruca – creative group head

Jest art directorką z 13-letnim doświadczeniem. Z Publicis związana jest od ośmiu lat. Na koncie ma nagrody takie jak: KTR, Golden Drum, Golden Arrow, Effie, Epica, Innovation, Mixx Awards, Kreatura, a także nagrodę za Kampanię Społeczną Roku. Jej projekty trafiły również na shortlisty Cannes Lions i Clio Award. Pracowała dla klientów z różnych branż, m.in. Orange, L’Oréal, BNP Paribas, Oreo, PZU, Unilever, Nikon, Kompania Piwowarska, Sanofi czy Nice To Fit You.

W wolnych chwilach nie rozstaje się ze szkicownikiem, jest cenioną ilustratorką. Jej projekty można oglądać i na ścianach galerii, i na ubraniach polskich marek modowych. Inspiracje zarówno do reklamy, jak i ilustracji czerpie z albumów (których ma za dużo) i stron z trendami (od których trudno ją oderwać). Wiedzę zdobywała na katowickiej ASP. Także w czasie licznych kursów, m.in Experimental Fashion Drawing Course w prestiżowym Central Saint Martin London.

Marek Górecki – creative group head

Socjolog, który pracuje w Publicis Worldwide jako senior copywriter od 2021 r. Związany był wcześniej z agencjami LiquidThread, Heart & Brain, Bees & Honey, OS3/H2O. Na swoim koncie ma realizacje m.in. dla marek Media Markt, TVN, BRW, Wonga, Coca-Cola, Bakalland, Grupy Żywiec, Browaru Lubelskiego, Stock Spirits Group oraz Leclerc.

Jest niezwykle uzdolnionym i ambitnym kreatywnym. Doskonale rozumie trendy i wyzwania, przed którymi stoją klienci. Podobnie jak Karolina Niedzielska-Gruca, od roku przygotowywał się do roli menadżera, prowadząc samodzielnie zespoły projektowe i pilotując z sukcesem projekty przetargowe.

Joanna Bednarkiewicz – creative coordinator

Do jej nowych zadań będzie należał kreatywny nadzór nad komunikacją Fundacji K.I.D.S. i koordynowanie procesów konkursowych. Ta bardzo doświadczona liderka ma na koncie nagrody i wyróżnienia KTR, Innovation, Golden Drum oraz Effie. Ostatnio razem ze swoim zespołem stworzyła kartkę świąteczną Grupy Publicis i fundacji na bazie idei eAI (emocjonalnej sztucznej inteligencji). Koordynowała przygotowania do międzynarodowej konferencji European Pediatric Days K.I.D.S. Jest też pomysłodawczynią „Kiepskiego case’u o szczepieniach” i znaną mentorką młodych kreatywnych talentów. W 2022 r. była jurorką w konkursie Genius Universitatis.

Z agencją po siedmiu latach pracy rozstaje się Bartosz Jeglejewski, dotychczasowy creative group head

Decyzja związana jest z jego nowymi wyzwaniami zawodowymi.

Dziękuję Bartkowi za każdy dzień wspólnej pracy, jego niezwykły profesjonalizm i geniusz kreatywności. Również za to, że zawsze stał na straży wysokiej jakości kampanii tworzonych dla naszych klientów. Cieszę się, że nasza agencja jest miejscem, które pozwala tak pięknie rozwinąć skrzydła. Życzę Bartkowi powodzenia i bardzo mocno trzymam kciuki za jego kolejne sukcesy – powiedziała Dagmara Witek-Kuśmider, chief creative officer w Publicis Worldwide Poland.

Konsekwencją tworzenia nowej struktury i wyzwań jest otwarcie procesów rekrutacyjnych w dziale kreacji. W najbliższym czasie do Publicis Worldwide dołączą senior copywriter, UX writer i team kreatywny: art director i copywriter. Agencja otwiera też rekrutacje na juniorów, którzy chcieliby mieć znaczący wpływ na tworzenie mocnych i kultowych marek.

  • 1
Publicis Worldwide Poland – zmiany w strukturach kreacji


Reklama