Wyzwania reklamy
  • 0
  • 1
6.10.2011 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Wyzwania reklamy

Świat reklamy i rynek mediów komplikuje się: mobile, rozszerzona rzeczywistość, zredukowana rzeczywistość (tak, tak, jest taka, ang. diminished reality), symultaniczne korzystanie z mediów, multitasking itd. Pojawia się wiele modnych – mniej lub bardziej nowych – haseł jak: grywalizacja, media społecznościowe, prosument, neuromarketing, WoMM, social media marketing… Trudno za tym wszystkim nadążyć, ale jeszcze trudniej scalić tę wiedzę, tak by móc nią efektywnie (!) posługiwać się w pracy marketingowca.

Tych, którzy chcieliby podjąć wyzwanie krytycznego spojrzenia na to, co się dzieje na rynku szeroko pojętej reklamy (szeroko pojętej, bo nie tylko reklamy; zresztą kto teraz wie, czym jest np. fan page – reklamą czy public relations?) zapraszamy na Podyplomowe Studia Nowoczesnej Promocji w SGH (właśnie promocji, mimo że w modzie jest teraz mówić jedynie o komunikacji marketingowej, dlaczego my idziemy pod prąd: o tym można przeczytać na naszej stronie).

Podczas studiów zamierzamy krytycznie spojrzeć na to, co dzieje się na rynku reklamy. Zastanowić się i odpowiedzieć na takie pytania, jak:

  • czy rzeczywiście tradycyjne podejście do badań skutków reklamy jest złe, czy przyszłość to badania neuromarketingowe?
  • czy media tradycyjne przeżyły się?
  • czy faktycznie konsumenci to prosumenci?

I co z tego wynika dla działalności promocyjnej – działalności skutecznej i efektywnej.

Aspekt ekonomiczny jest dla nas bardzo ważny, nie tylko dlatego, że studia są na uczelni ekonomicznej, a marketing to w końcu subdyscyplina ekonomiczna. Niestety, zawsze na końcu jest przysłowiowa „kasa” i jeśli nie będzie odpowiedniego zwrotu z inwestycji w działalność promocyjną, żadne narzędzia się nie obronią.

I tu się pojawia problem: jak ten zwrot zmierzyć?

Problem trudny, gdyż przeprowadzić kampanię promocyjną to jedno, a wiedzieć, dlaczego jest taki, a nie inny efekt (dobry, czy zły) – to drugie. Dlatego na studiach wiele uwagi poświęcamy uwarunkowaniom stosowania narzędzi promocyjnych.

Jakich?

O tym najlepiej mówi nasz quiz. Może nie tyle sam quiz, ile komentarz do niego. Rzadko kto otrzymuje maksymalną liczbę punktów, quiz nie jest więc łatwy, choć każdy, kto zajmuje się marketingiem, powinien go zdać 🙂

Wkrótce – 29 października 2011 r. – rusza kolejna, już siódma edycja studiów. Nie będziemy stosowali reguły niedostępności, więc uczciwie powiemy, że mamy jeszcze pięć miejsc (i ani jednego więcej, bo zależy nam, aby grupa była mała – to wynik założeń dydaktycznych, czyli przygotowywania zajęć nastawionych na interakcję ze słuchaczami). Nie ma jednak wiele czasu na decyzję!

Zapraszamy!

W imieniu całej ekipy wykładowców, trenerów i organizatorów – Jacek Wójcik, szef studiów.

Strona studiów: www.nowoczesna-promocja.edu.pl
Quiz: hatalska.com/2011/10/03/wspolczesna-komunikacja-marketingowa-quiz

(Promocja)

6 października 2011

5 października 2011